Topľou?
Stavba unikátneho viaduktu bola sprevádzkovaná spolu so spomínanou traťou v roku 1943. Okrem odľahčovacej klenby o svetlosti 7 metrov má 9 otvorov, jeden o rozpätí 30,5 metra a ostatných osem po 42,4 metra, takže celková dĺžka viaduktu je 389,9 metra. Krásne priehradové konštrukcie so skriveným spodným pásom skriveným boli posadené na pilieroch rôzne vysokých podľa svahu údolia, ktoré tento viadukt preklenoval. Najvyšší pilier bol asi 28 m, takže výška nad údolím je asi 40 m. Počas druhej svetovej vojny bol takmer úplne zničený, opery rozbité a piliere buď úplne alebo z veľkej časti rozváľané. Konštrukcie boli prerazené, zhodené z pilierov a ležice skrútené dolu v údolí. Len konštrukcie v krajných otvoroch zostali hore. Táto vzácna technická pamiatka sa však dočkala rekonštrukcie a dnes slúži na trati medzi Kapušanmi a Vranovom spolu s niekoľkými ďalšími podobnými mostnými konštrukciami.
Autor: maj
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.