Bruselom. Súčasťou tejto trate je aj nedávno dokončený viadukt Medway, po ktorom budú môcť vlaky Eurostar jazdiť rýchlosťou až 300 km/h. Tento viadukt, dlhý 1 250 metrov, získal nedávno cenu Britskej spoločnosti pre betón, ktorá už od roku 1968 oceňuje inovatívne použitie betónu v stavebníctve. Jednotlivé sekcie viaduktu majú dĺžku 40,5 metra a boli odliate priamo na brehoch rieky Medway, cez ktorú viadukt vedie. Sekcie hmotnosti okolo 1 000 ton boli potom hydraulickými zdvihákmi zasunuté na svoje miesto. Centrálne polia boli zhotovené letmou betonážou a svojou dĺžkou 160 metrov sú najdlhšími poliami zo všetkých európskych vysokorýchlostných železničných viaduktov. Nová vysokorýchlostná trať, ktorá skráti dobu jazdy z centrálneho Londýna po vjazd do tunela pod kanálom La Manche, sa buduje nákladom 5,2 miliardy libier a jej výstavba má byť ukončená v roku 2007. Prvý úsek dĺžky 74 km je už temer hotový a vlak Eurostar na ňom nedávno vytvoril nový britský rýchlostný rekord, keď dosiahol rýchlosť 334,7 km/h. Výstavba druhého úseku, ktorý povedie do novej londýnskej stanice St. Pancras, sa začala v júli 2001. Už koncom septembra začnú po tomto úseku jazdiť rýchliky Eurostar, a to rýchlosťou až 300 km/h, čím sa doba jazdy z londýnskej stanice Waterloo do Paríža, Lille a Bruselu skráti o približne 20 minút. Po úplnom dokončení novej trate (v roku 2007) bude nonstop jazda z londýnskej stanice St. Pancras do Paríža trvať len 2 hodiny 15 minút a do Bruselu len okolo dvoch hodín.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.