získať potrebné informácie a údaje či vyžiadať si napríklad informačné materiály. Pre firmy predstavujú tieto linky veľké náklady, a to najmä na mzdy operátorov, ktorí na telefonické otázky klientov odpovedajú. Zníženie týchto nákladov sľubuje britská firma Energis, ktorá ponúka systém rozpoznávania ľudskej reči, schopný nahradiť "živého" operátora. Tento systém je pritom inštalovaný nie na strane zákazníka, ale vo firemnej sieti Energis, čím zákazníkovi odpadajú problémy s inštalovaním systému a jeho údržbou. Systém, ponúkaný firmou Energis, využíva softvér na rozlišovanie ľudského hlasu, vyvinutý špecializovanou firmou Fluency Voice Technology. Tento systém porovnáva to, čo hovorí telefonujúci klient, s veľkým slovníkom možných požiadaviek, a v prípade nejasností dáva doplňujúce otázky. Automatický systém tak umožňuje bez zásahu operátora vybaviť rôzne požiadavky volajúcich, týkajúce sa napríklad zaslania reklamných brožúr, informácií o cenách tovaru atď. Britská firma Parcelforce Worldwide, ktorá sa špecializuje na expresné doručovanie balíkov, umožňuje prostredníctvom spomenutého systému svojim zákazníkom získať informácie o cenách poskytovaných služieb i o tom, kde sa práve konkrétna zásielka nachádza. Špeciálnou aplikáciou nového softvéru na rozpoznávanie ľudskej reči je TravelHub, určený pre cestovné kancelárie a agentúry, letecké a iné dopravné spoločnosti a umožňujúci automatické odpovedanie na rôzne druhy otázok, týkajúcich sa cestovania.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.