Korzár logo Korzár

Trojka je štvrtou novou Mazdou

Na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne mal svetovú premiéru aj nový kompaktný automobil japonskej automobilky Mazda, označený jednoducho číslicou

tri. Ide už o štvrtý z modelov novej generácie, ktoré táto firma predstavila za ostatných 18 mesiacov. Nová trojka je náhradou za doterajší model 323, v porovnaní s ktorým je o 170 mm dlhšia, o 50 mm širšia a o 55 mm vyššia. Mazda 3 je postavená na podvozkovej plošine, na ktorej bude stáť aj Ford Focus novej generácie. Podvozok má rázvor 2 640 mm, predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je viacprvková náprava. Celková dĺžka vozidla je 4 420 mm, šírka vozidla je 1 755 mm a jeho výška je 1 465 mm. Pomerne členité vonkajšie plochy karosérie sú v súlade s novou dizajnérskou filozofiou Mazdy, ktorej cieľom je športový dizajn, vzbudzujúci emócie. Vozidlo sa zatiaľ vyrába s päťdverovou karosériou so šikmou zadnou časťou, na jar budúceho roka by sa mal na trh dostať aj klasický sedan s veľkým batožinovým priestorom. Určitou slabinou vo Frankfurte predstaveného "hatchbacku" (tak sa v zahraničí nazývajú modely s veľkými zadnými dverami) je totiž pomerne malý batožinový priestor, ktorý má objem len 300 litrov (do modelu 323 sa dalo naložiť o 56 litrov viac batožín). Sklopením zadných sedadiel, delených v pomere 60/40 však možno objem batožinového priestoru zväčšiť na 635 litrov. Pod podlahou batožinového priestoru je ďalší malý odkladací priestor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon novej Mazdy sú zatiaľ k dispozícii dva štvorvalcové zážihové motory. Prvým motorom je 1,6-litrový motor s maximálnym výkonom 77 kW pri 6 000 ot/min. Tento motor má celkovú priemernú normovanú spotrebu 7,2 l/100 km a je vystrojený variabilným časovaním nasávacích ventilov. Druhým motorom je dvojlitrový motor výkonu 110 kW pri 6 000 ot/min. S týmto motorom, ktorého priemerná spotreba je 8,2 l/100 km, zrýchli Mazda 3 z 0 na 100 km/h za 9 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Obidva motory sú vystrojené rozvodom DOHC a nasávacím traktom s variabilnou dĺžkou a splňujú emisnú normu Euro 4. Motory sú štandardne kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1,6-litrový motor môže byť na želanie kombinovaný so štvorstupňovou automatickou prevodovkou Activematic. Verzia, vystrojená dvojlitrovým motorom, sa dodáva s elektrohydraulickým posilňovačom riadenia, ktorý prispieva k úspore paliva (v porovnaní s klasickým posilňovačom). Brzdový systém má vpredu ventilované kotúče, vzadu normálne kotúče.Do bezpečnostného výstroja vozidla patrí antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily a mechanickým systémom podpory núdzového brzdenia. Na želanie sa dodáva stabilizačný systém, zahrnujúci aj systém trakčnej kontroly. K bezpečnosti cestujúcich prispievajú dvojstupňové čelné nafukovacie vankúše a okenné airbagy, za príplatok sa dodávajú aj bočné airbagy. Volant možno výškovo prestavovať o 40 mm a pozdĺžne o 50 mm. V interiéri je celý rad menších či väčších odkladacích priestorov. Vozidlo môže byť vystrojené rádiom so šiestimi reproduktormi a navigačným systémom na báze DVD disku. Špičková verzia jazdí na 17-palcových hliníkových kolesách. Do sériového výstroja patrí centrálny zamykací systém, elektricky ovládané zrkadlá a elektricky ovládané okná predných dverí. Do príplatkovej výbavy patrí aj snímač dažďa a systém na automatické zapínanie reflektorov pri zníženej viditeľnosti. Sortiment motorov pre Mazdu 3 bude v blízkej budúcnosti rozšírený o 1,4-litrový zážihový motor výkonu 59 kW a o 1,6-litrový vznetový motor, vystrojený vstrekovacím systémom common rail a časticovým filtrom. Tento motor, ktorý sa bude montovať v dvoch výkonových verziách (66 kW a 81 kW), je výsledkom kooperácie firiem Ford a Peugeot.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 966
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 211
  3. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 8 730
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 294
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 688
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 985
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 186
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 056
  1. Martin Škopec Antal: Slovenská opozícia sa drží hesla: Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  6. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  7. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 459
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 040
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 011
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 201
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 533
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 683
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 189
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 743
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Škopec Antal: Slovenská opozícia sa drží hesla: Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  4. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  5. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  6. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  7. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 459
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 040
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 011
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 201
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 533
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 683
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 189
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 743
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu