Korzár logo Korzár

Príprava osláv vstupu Slovenska do Európskej únie je už v plnom prúde

Bratislava - Príprava oficiálnych osláv vstupu Slovenska do Európskej únie o necelých 9 mesiacov už je v plnom prúde. Oproti príprave kampane pred

májovým referendom, ktorú rozbehol podpredseda vlády pre integráciu Pál Csáky na poslednú chvíľu, je to podstatný rozdiel.

Oslavy budú "dôstojné a veľkolepé", píše v materiáli pre vládu Pál Csáky. Vláda zatiaľ dala na prípravu osláv 10 miliónov a Csáky už predpovedá kritiku euroskeptikov za túto sumu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu bude žiadať od vlády ďalšie peniaze a rokuje aj s dvoma veľkými firmami, ktoré údajne ponúkajú veľkú sumu za to, že budú mať svoje logo na všetkom, čo s oslavami súvisí.

Csákyho hovorca Martin Urmanič mená firiem nechcel povedať, "kým sa neuzavrú zmluvy". Tender na výber komerčných partnerov pri oslavách Csáky nechystá.

SkryťVypnúť reklamu

Oslavy sa začnú večer 30. apríla 2004 a budú najmä v Bratislave, hoci Csáky chce osloviť aspoň krajské mestá a ich primátorov, aby sa "zapojili, ak to bude možné" a aby s oslavami počítali v rozpočte pre budúci rok.

Podľa tradície by mala známa osobnosť zo Slovenska vystupovať v mene krajiny pri vítaní do únie. Keď vstupovala do únie Veľká Británia, hovoril za ňu Bono z rockovej skupiny U 2. "V tejto chvíli sa pripravuje zoznam potenciálnych kandidátov. Určite to bude niekto z kultúrnej obce, alebo zo športu, ktorý je v Európe známy," povedal Urmanič.

Kým oslavy budú podľa Csákyho veľkolepé, informačná kampaň Úradu vlády za 130 miliónov je zatiaľ v útlme. Oficiálne odštartovala začiatkom septembra a okrem nového loga za 200-tisíc mohli diváci vidieť niekoľko neveľmi atraktívnych relácií v STV. V rozpočte sa ráta aj so súkromnými médiami. Televízie Markíza a Joj dostanú na rôzne typy relácií dokopy 8 miliónov. V najčítanejších piatich denníkoch vyjdú do konca roka tri tematické prílohy o únii.

SkryťVypnúť reklamu

Z plánovaných 130 miliónov sa má do konca roka použiť na kampaň asi 30 miliónov, po januári do okamihu vstupu do únie ďalších 60 miliónov a na obdobie po vstupe 40 miliónov.

Autor: ker

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  3. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 11 349
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 4 350
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 119
  4. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 391
  5. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 845
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 840
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 603
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 2 570
  1. Andrea Ostrihoňová: Mošonský Dunaj
  2. Martin Zielosko: Superman
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Akú lekciu nám dáva druhý pilier tento rok?
  4. Róbert Mačej: Titanik ako autoimunitné ochorenie v kontexte slovenskej koalície
  5. Andrea Podešvová: Zle si sa vydala? Tak sa aspoň dobre rozveď!
  6. Štefan Šturdzík: Zakrádal sa pomaličky no dokázal zničiť skoro všetko na čo siahol.
  7. Monika Albertiová: Kotlár je drahý šašo slovenskej politiky. My kukuričné hlavy!
  8. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 57 428
  2. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 26 796
  3. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 20 640
  4. Ivan Mlynár: Rozhovor medzi Robertom Ficom a Ursulou von der Leyen, ktorý sa nikdy neuskutočnil. 7 909
  5. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 7 359
  6. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 492
  7. Ernest Klotton: Mier prichádza z východu 5 424
  8. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 5 368
  1. Marcel Rebro: Druhý život obrancov zo 106. bataliónu
  2. Věra Tepličková: Vláda prstom: ty-ty-ty a Šaško robí audity
  3. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov
  4. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  5. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  8. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu