šťastia Kimi Räikkonen? Prečo šťaštia? Pretože iba to môže Fínovi dopomôcť ku kombinácii víťazstva a nulovému zisku Nemca zároveň.
Samozrejme, že o všetkom sa dá diskutovať a nemusíte so mnou súhlasiť. Fakty však vravia za seba. Michael Schumacher v tejto sezóne vyhral šesťkrát, zatiaľ čo Kimi Räikkonen iba raz. Naopak Nemec nedokončil iba jediné preteky (havária v Interlagos), zatiaľ čo Fín nevidel cieľ hneď trikrát (Barcelona-Nurburg-Hockenheim). A ak vám ani to nestačí, tak si dopovedzme, že Schumi by už dávno disponoval titulom aj podľa starého bodovania 77:61:61 (MS:JPM:KR). OK, nový systém, nová hra, tak teda gong do posledného kola. Zaujímavé však je aj to, ako sa jednotlivé tímy na finále pripravujú. Logické je očakavať zvýšenú aktivitu v tímoch zaangažovaných na boji o titul, no nie je tomu celkom tak. Zatiaľ, čo tím Ferrari naplno využil posledný testovací týždeň a na okruhoch v Mugello a Fiorano počas štyroch dní najazdil 664 kôl (na setupe, elektronike, aerodynamike a gumách pracovali Massa, Badoer a dokonca aj samotný Schumacher, ktorý odkrúžil 129 kôl = 676,6 km), McLaren nevytiahol nos z garáže a neurobil ani jediné kolo! Dokonca aj Williams, ktorého Montoya je už z hry von došiel do Jerezu, aby s Ralf Schumacherom, Genem a navrátivším sa Pizzoniom čo najlepšie pripravili autá do hry o Pohár konštruktérov (spolu za tri dni najazdili 423 kôl). Veľavravný prístup od "strieborných", nemyslíte?
Okrem tímov Ferrari a Williams poctivo testovali už iba tímy Toyota, Minardi a BAR. Nuž a práve posledný zo zmienených tímov nás zaujal tým, že ponúkol možnosť testovať novému šampiónovi F3000, Švédovi Bjornovi Wirdheimovi. Ten pred nedávnom dostal možnosť vyskúšať si monopost Jordan a konfrontácia s BARom mohla byť pre neho veľmi užitočná. Aby však odznela celá pravda, tak si musíme doplniť, že v prípade tohto tímu išlo vlastne o malý rozstrel pred podpisom zmluvy na novú sezónu. Miesto má totiž isté Button, no Kanaďan Villeneuve sa na ďalšom účinkovaní v tíme nedohodol (tím mu už nechce vyplácať plat 22 mil. dolárov ročne) a BAR hľadá náhradu. Rozhodnúť sa malo medzi Anthony Davidsonom, Takuma Satom a Bjornom Wirdheimom (Villeneuve sa odmietol zúčastniť rozstrelu, ktorý je pod úroveň majstra sveta a množstva práce, ktorú pre tím v najťažších časoch urobil.). Najrýchlejší bol podľa očakávania Japonec Sato, ktorého preferuje Honda. Švédova šanca bola skôr symbolická, pretože na trať vyrážal až druhý deň popoludní a stihol urobiť len 19 kôl, ktoré mohli stačiť tak akurát na zoznámenie sa s autom. O tom kto bude Buttonovým kolegom v sezóne 2004 má BAR rozhodnúť tento týždeň a oznámiť to ešte pred odchodom do Japonska. Myslím si však, že uhádnuť to vôbec nebude ťažké.
Ale aby sme nezabudli na samotnú veľkú cenu Japonska. Tá sa na ostrovoch v Pacifiku jazdí už devätnástykrát a je známa nadšeným záujmom domáceho publika. Od roku 1987 sa jazdí na technicky náročnom okruhu v Suzuke, ktorý si vyžaduje skutočne veľké závodnícke srdce. Hlavne pätnásta zákruta 130R, ktorá už nezodpovedá súčastným bezpečnostným predpisom a kde sa začiatkom sezóny zabil japonský motocyklový pretekár Katoh, je veľkým trňom v oku. Lenže viete si predstaviť Monzu bez Paraboliky, či Spa bez Eau Rouge? Trať v roku 1962 postavila automobilka Honda, ako svoju testovaciu dráhu (autorom je John Hugenholz, ktorý projektoval aj holandský Zandwoort). Zakrátko vedľa vyrástol celý zábavný komplex vrátane hotelov, lunaparkov, reštaurácií, múzea, či dokonca golfového ihriska a Japonci sa sem chodia radi zabávať. Nuž a viete si predstaviť niečo atraktívnejšie ako finále majstrovstiev sveta automobilov formuly jeden? Nesmieme tiež zabúdať, že aj napriek ekonomickej recesii je Japonsko stále silnou ekonomikou a dokáže slušne dosypať kasu F1. Prospech je teda obojstranný a tak to má byť. Naviac radi sem chodia aj pretekári, pretože Suzuka je pre ich skutočnou výzvou a dokáže oddeľovať zrno od pliev. Koho nám oddelí, ako nového šampióna, tento rok?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.