vytvárať hornatý terén s voľným, ľubovoľne využiteľným priestorom pod povrchom. Navyše. sú tieto technológie vhodné aj pre rámové koľajiská.
Známou je vrstevnicová metóda založená na tom, že z vhodného a dostatočne pevného materiálu sa zhotovia vrstevnice podobné tým, aké sú na špeciálnych mapách. Medzi ne sa vo vhodných vzdialenostiach postavia zvislé, vždy rovnako vysoké kúsky materiálu, ktorý nesmie byť veľmi ťažký. Zvislo umiestnené nosníky majú mať rôzny smer, čím sa zaistí potrebná priečna tuhosť konštrukcie. Nosníky sa podľa druhu použitého materiálu prilepia, prípadne ešte priklincujú malými klinčekmi. Hotová konštrukcia sa zakryje hrubším nasiakavým papierom, výhodnejšie je však použiť textil. Papier totiž zmenou vlhkosti vzduchu praská a postupom času sa z neho môže začať šíriť zápach. Jednej aj druhý typ povrchu sa tvaruje tak, aby mal možnosť zmeny svojich rozmerov pod vplyvom vlhkosti vzduchu. Pozornosť treba venovať predovšetkým rôznym vyvýšeninám, priehlbinám a iným terénnym nerovnostiam.
Vrstevnicovú metódu konštrukcie terénu vďaka svojej nenáročnosti, odolnosti a značnej variabilnosti využíva pomerne veľa železničných modelárov. Problémy so samotnou montážou koľajiska a aplikáciou posypov sú pritom pri dôslednej práci zriedkavé.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.