Korzár logo Korzár

Po hromadnom prepúšťaní sa v STV prijímajú noví ľudia

Bratislava - Slovenská televízia po tom, ako pred niekoľkými mesiacmi prepustila približne 1200 zamestnancov, dnes hľadá nových ľudí. Zamestnanci

boli vtedy prepúšťaní na základe zrušených pozícií, dnes po ubehnutí viac ak troch mesiacov sa vytvárajú nové. V médiách sa objavili inzeráty, o tom, že STV hľadá moderátorov, dramaturgov, redaktorov a kameramanov do vznikajúceho štúdia Bratislava. Inzeráty sa objavili aj na pozície grafik, upútavkár, tlačiar. STV plánuje prijať približne 50 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Nie je pravda, že sme prepúšťali ľudí, aby sme na ich miesta teraz prijali nových," povedal nám člen krízového manažmentu Branislav Záhradník. Televízia bola v núdzovom režime, od februára sa rušili relácie, nevyrábalo sa a teraz je podľa neho situácia, keď sa začala výroba relácií na rok 2004 a televízia potrebuje nových ľudí. "Nie je na tom nič také, čo by mohlo verejnosť znepokojovať."

SkryťVypnúť reklamu

Televízia vytvára vysielacie štúdio Bratislava, kde hľadá redaktorov-moderátorov, dramaturgov, kameramanov. "Tých upútaviek bude viac, teda potrebujeme upútavkárov. Potrebujeme nových grafikov v súvislosti s prechodom na dynamickejšiu grafiku, meníme web stránku," povedal Záhradník. Okrem toho sa v STV v súčasnosti prijímajú ľudia do publicistiky a spravodajstva, kde pohovory robí šéf STV Richard Rybníček, ktorí sa ustanovil za dočasného šéfa spravodajstva.

So všetkými ľuďmi, ktorých televízia prijíma, podpisuje zmluvy na dobu určitú - na pol roka, údajne aby tak zvýšila výkonnosť prijatých ľudí. Podľa Záhradníka je to bežné v televíznej brandži. "Je to bezprostredný manažérsky tlak, na to, aby odvádzali naozaj špičkové výkony, aby vedeli, že budúcnosť v televízií nie je navždy zaručená podpisom pracovnej zmluvy na dobu neurčitú."

SkryťVypnúť reklamu

Rovnaké práva majú prihlásiť sa tí, ktorí odišli.

Všetci členovi krízového manažmentu, ktorých si priviedol do televízie Rybníček, už majú od septembra zmluvy na dobu neurčitú. Niektorí z nich totiž pracovali v televízií na externé zmluvy. František Borovský, ktorý má na starosti skladbu programu, Andrea Gavačová, akvizíciu. Záhradník to zdôvodňuje tým, že počas prepúšťania nebolo možné prijímať ľudí do pracovného pomeru. Krízoví manažéri fungovali formálne ako asistenti ústredného riaditeľa, čo bolo predmetom kritiky na Rade STV. "Bolo to preto, že si vysporiadaávali konateľstva v spoločnostiach, aby nevznikli podozrenia z konfliktu záujmov." V trvalom pracovnom pomere boli od začiatku Branislav Záhradník, Jana Bucková, Ľubor Košút.

SkryťVypnúť reklamu

(hr)

Autor: kcs

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  4. Tankovanie, ktoré sa vám vráti: káva, zľavy aj pohodlie
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  8. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  1. Invázne rastliny ako superpotraviny
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  6. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  7. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  8. LESY SR si držia drevo doma: 99 % produkcie zostáva na Slovensku
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 10 823
  2. Ficova vláda extrémne zbrojí, u Kaliňáka kašlú na zákon 9 834
  3. Plač, krik, frustrácia. Rodičia opisujú, čo im pomohlo 7 759
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 3 706
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 084
  6. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 3 043
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 2 757
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 948
  1. Michael Achberger: Myslíte, že priberáte? Pozrite sa, či to nie je voda
  2. Ernest Klotton: Fico, ako bezpečnostné riziko
  3. Štefan Šturdzík: Vzduchovka - aspoň niečo súdruhovia urobili dobre.
  4. Martina Bittnerová: Z Frederiky sa stala Mína. A z Míny legenda II.
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude
  6. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím.
  7. Miroslav Pollák: Vodu kázal a víno pil - sociálny demokrat
  8. Ľubor Šešera: Lago di Como – jazero (nielen) celebrít
  1. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025 26 207
  2. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 15 154
  3. Monika Albertiová: Máme po puči 7 822
  4. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 620
  5. Rado Surovka: Ficove supy už krúžia nad Slovenskom 7 382
  6. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico? 6 884
  7. Viktor Pamula: Čurillovci 4 518
  8. Dorota Nvotová: Nebojím sa pána 4 479
  1. Radko Mačuha: Za neonacizmus na Ukrajine môže Putin.
  2. Marcel Rebro: Trump a Putin na Aljaške: Rokovanie o Ukrajine bez Ukrajiny
  3. Marcel Rebro: Rusko obkľúčené NATO? Skôr obkľúčené rozprávkami z Kremľa
  4. Věra Tepličková: Prirodzene k prirodzeniu (nevhodné pre deti a slabšie/citlivejšie povahy)
  5. Věra Tepličková: Od buka do buka a máme tu Mamuka
  6. Radko Mačuha: Organizátor majdanu bol na káve pred úradom vlády.
  7. Radko Mačuha: Viete, ako býva Šimečka a ako Fico?
  8. Marcel Rebro: Fico tvrdí, že v Kyjive nie je vojna. My práve začíname tábor pre ženy a deti padlých z Kyjiva.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu