si jej odhalením včera pripomenuli 130 rokov dopravy po košicko-bohumínskej železnici a zároveň aj ďalšie výročie - 110 rokov prevádzky železničnej trate Spišská Nová Ves - Levoča.
Doklady o tom, kedy prvýkrát prešiel vlak cez Spišskú Novú Ves, sa nezachovali, ale isté je, že to bol parný vlak. Podľa slov prednostu železničnej stanice Stanislava Melegu v čase etapovitej elektrifikácie bola zelektrifikovaná trať od Prahy po Spišskú Novú Ves. Tu sa vlaky smerujúce do Košíc museli "prepriahnuť" na parné lokomotívy.
V súvislosti s budúcnosťou regionálnej dopravy vyjadril prednosta presvedčenie, že Levočanka opäť začne premávať. "Predstavitelia železníc aj samospráv sú za obnovenie premávky na trati Spišská Nová Ves - Levoča. Verím, že pri prvej zmene železničného poriadku koncom februára sa to podarí," dodal.
Podobný názor zdieľa aj novoveská primátorka Anna Fedorová. Zdôraznila, že obnovenie dopravy na trati do Levoče nemôže byť financované z mestskej kasy. "Z rozpočtu mesta to neutiahneme," uviedla.
Levočanka by podľa jej slov mohla byť efektívna v prípade, ak sa zriadi zastávka pri podniku Embraco a podarí sa predĺžiť trať z Levoče cez Spišskú Novú Ves až do Smižian.
Autor: top
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.