V70 a pôsobí športovejším dojmom. V porovnaní s limuzínou je kombi o 46 mm dlhšie, pričom predĺžená bola časť za zadnými kolesami, čím sa zväčšil batožinový priestor. Ten má objem 417 litrov, pri zložených zadných sedadlách je to až 1 307 litrov. Ložná dĺžka je pri sklopených zadných sedadlách 176,6 cm, po sklopení pravého predného sedadla možno vo vozidle prepravovať predmet dlhý až neuveriteľných 306 cm. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 264 cm, pričom predné kolesá sú vedené vzperami McPherson, vzadu sú viacprvkové závesy. Nové kombi je dlhé 451 cm, široké 177 cm a vysoké 145 cm. Karoséria má o 34 % vyššiu tuhosť než mala karoséria predchádzajúceho modelu V40. Na pohon vozidla sú k dispozícii štyri pohonné jednotky. Radový päťvalcový motor zdvihového objemu 2,4 litra sa dodáva v dvoch výkonových verziách s výkonom 103 kW a 125 kW. Dvojlitrový turbodieselový štvorvalec má najvyšší výkon rovných 100 kW a jeho celková priemerná spotreba je len 5,7 l/100 km. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je 2,5-litrový motor, ktorý je vystrojený tzv. nízkotlakovým prepĺňaním. Tento motor vyvíja maximálny výkon 162 kW pri 5 000 ot/min a jeho krútiaci moment sa udržuje na maximálnej hodnote 320 Nm v širokom rozpätí od 1 500 do 4 800 ot/min. Týmto motorom vystrojené kombi V50 zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Celková priemerná spotreba je na prijateľnej úrovni 8,8 l/100 km. Motor je vo vozidle uložený vpredu naprieč a poháňa predné kolesá, najvýkonnejší motor možno na želanie kombinovať s pohonom všetkých štyroch kolies. Sortiment prevodoviek pozostáva z päťstupňových a šesťstupňových manuálnych prevodoviek a päťstupňovej automatickej prevodovky s adaptívnym riadiacim systémom. Brzdová sústava je vystrojená antiblokovacím systémom s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily a systémom EBA (emergency brake assistance, čiže podpora núdzového brzdenia). Do sériového alebo príplatkového výstroja patrí aj dynamický stabilizačný systém a systém trakčnej kontroly. Vozidlo môže byť dodané s bezkľúčovým zamykacím systémom, ktorý odomkne vozidlo a umožní uviesť do činnosti motor, keď sa vodič priblíži k vozidlu so správnou identifikačnou čipovou kartou PAD (passive authorisation device, čiže pasívne autorizačné zariadenie). Kombi V50 je, podobne ako limuzína S40, vystrojené systémom IDIS. Pod touto skratkou sa skrýva Intelligent Driver Information System, čiže inteligentný informačný systém vodiča. Vývoj tohto systému bol ovplyvnený technológiou, používanou v moderných stíhacích lietadlách. Cieľom tohto systému je zabrániť odpútaniu pozornosti vodiča pri náročných alebo nebezpečných jazdných situáciách. V praxi to znamená, že pri predbiehaní a brzdení sa signály z integrovaného telefónu GSM a isté menej dôležité informácie potlačia až do chvíle, keď je situácia na ceste pokojnejšia. Vozidlo môže byť na želanie vystrojené systémom On Call (predpokladom je inštalovaný telefón GSM), ktorý pri iniciovaní airbagov alebo prepínačov bezpečnostných pásov automaticky zavolá zákaznícke centrum, ktoré môže lokalizovať polohu vozidla a privolať pomoc. Zaujímavým prvkom interiéru je štíhla konzola, ktorá elegantne prepája stredový tunel s prístrojovou doskou. Na tejto konzole sú hore ovládacie prvky audiosystému, telefónu a navigačného systému, dole je ovládanie klimatizačného systému. Za touto konzolou je úložný priestor, prístupný zo strany vodiča i spolujazdca. Krycí panel konzoly môže byť na želanie zhotovený z priehľadného plastu, cez ktorý vidno elektronické a iné vnútri umiestnené prvky.
Nové kombi sa spolu s limuzínou S40 vyrába v závode firmy Volvo v belgickom Gente. Po úplnom dobudovaní to bude najväčší výrobný závod firmy Volvo a jeho ročná kapacita bude 270 000 vyrobených vozidiel. Firma Volvo predpokladá, že ročne predá až 74 000 vozidiel V50.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.