radu 6. Kabriolet je postavený na rovnakej podvozkovej plošine ako kupé, pričom karosérie oboch verzií sú zhodné až po stĺpik predného okna (stĺpik A). Sklápacia látková strecha sa vyznačuje širokými zadnými stĺpikmi, medzi ktorými je zvislo postavené vyhrievateľné sklenené zadné okno. V zloženom stave je strecha ukrytá pod vekom. Za zadnými sedadlami štvormiestneho kabrioletu sú umiestnené ochranné oblúky, ktoré sa automaticky vysúvajú pri hroziacom sa prevrhnutí vozidla. Strecha sa otvára a zatvára pomocou elektrického mechanizmu, pričom celý proces trvá približne 25 sekúnd. Otváranie a zatváranie možno vykonávať aj za jazdy, a to do rýchlosti 30 km/h. Keď je strecha zavretá, možno jej puzdro poskladať, čím sa objem batožinového priestoru zväčší z 300 litrov na 350 litrov. Zaujímavosťou je, že pri zavretej streche možno zadné okno elektricky zasunúť smerom nadol.
Nový kabriolet príde na trh v apríli, a to najprv ako model 645Ci. Na pohon tohto modelu bude slúžiť 4,4-litrový vidlicový osemvalec výkonu 245 kW, ktorého maximálny krútiaci moment je 450 Nm. Šestupňová prevodovka je vystrojená automatickým i ručným sekvenčným radením. Kabriolet 645Ci zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Celková normovaná priemerná spotreba je 11,7 l/100 km. Neskôr prídu na trh aj verzie, poháňané inými motormi.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.