McLaren, Renault, Jaguar a Toyota, zatiaľ čo na Jereze ich vystriedali tímy Williams, BAR a Ferrari, ku ktorým sa pridala aj pracovná skupina tímu Jordan.
Najväčšou udalosťou minulého týždňa v tábore F1 však bolo oznámenie tímu Jaguar Racing, že druhým pilotom "zelených" sa stáva mladý Rakúšan Christian Klien. Dvadsaťročný Klien totiž doteraz nezaznamenal žiadny výraznejší úspech. Pravdou síce je, že Christian zvíťazil v roku 2002 v nemeckej sérii Formuly Renault a tento rok vďaka štyrom víťazstvám skončil druhý v Euro sérii F3, no jeho najväčším triumfom je asi sponzorská podpora Red Bull. Ak však trochu zalovíme v pamäti, tak s podobnými (skromnými) úspechmi sa do F1 kedysi dostal aj Klienov krajan Niki Lauda a všetci vieme ako to skončilo. Nelámme teda palicu vopred. Za zmienku však stoja aj dôvody, kvôli ktorým sa Jaguar rozhodol pre Rakúšana. "Zelená šelma" je v zásade podporovaná a má reprezentovať spoločnosť Ford. Lenže firma do motoristického športu investuje iba limitovaný balík peňazí a ten sa delí medzi rely a F1. Keď Ford nedávno zvažoval svoje ďalšie pôsobenie v MS značiek, vyzeralo to, že sa obohatí rozpočet F1. Nakoniec však Ford vo WRC zostáva a Jaguar Racing musí zdroje doplniť z iných prameňov. Pochopiteľne, že za danej situácie bolo najschodnejšou cestou obsadiť druhý kokpit pilotom s bohatým sponzorom a "zelení" preto dokonca obetovali aj talentovaného Brita Justina Wilsona. "Je to pre mňa veľké sklamanie," nechal sa počuť smutný Wilson. "Vedel som však o tejto možnosti a chápem rozhodnutie tímu. Dúfam, že dostanem aspoň miesto testmana. Poslednou možnosťou je potom Minardi." Lenže ani u Minardi nemá Wilson nič isté. Stoddart by ho síce rád videl opäť vo svojom kokpite, no chudobný tím potrebuje pilota, ktorý si za miesto bude platiť a Justin žiaľ nemá čím.
Vráťme sa však k dianiu na testovacích dráhach. Začnime v Jereze, kde na suchej trati najlepšie časy jazdil Ralf Schumacher na williamse FW 25B (1'17,453") a za mokra bolo zase najlepšie ferrari F2003-GA pilotované Luca Badoerom (1'25,432"). Tím Williams testoval hneď na štyroch vozidlách, keď si k Ralfovi Schumacherovi a Marcovi Gene prizval aj dvoch synov bývalých majstrov sveta, Nica Rosberga a Nelsona Piqueta juniora. Mladý Piquet jazdil na suchej tratí prvý deň a druhý deň ho vystriedal Rosberg. Rýchlejší bol rodák z Fínska (zaujímavé je, že nevie ani slovo po fínsky, pretože vyrastal v Nemecku), ktorý však už testoval aj vlani (Rosberg 1:19,468, Piquet 1:20,453). "Boli sme nadšení Nicovym výkonom na trati i jeho spätnou väzbou, ktorú poskytol mechanikom," hodnotil prácu oboch pilotov šéfinžinier tímu, Sam Michael. "Nelson zasa odviedol zodpovednú prácu pri svojom debute." "Modrobieli" pracovali na vývoji motora BMW P84, aerodynamiky a pneumatík Michelin. Tím BAR v Jereze testoval s Takuma Satom a Jensonom Buttonom hlavne spoľahlivosť nového motora Honda ako aj aerodynamiku na koncepčnom modely 04. Treba však dodať, že okrem týchto testov tím BAR vyslal Anthony Davidsona testovať jeden monopost bar 005 na menej známy španielsky okruh Idiada, aby pripravoval ostatné komponenty na model 006. Ferrari krúžilo po španielskom okruhu s tromi pilotmi. Luciano Burti, Luca Badoer a Felipe Massa (ten testoval poslednýkrát za "červených" pred odchodom k tímu Sauber) pracovali na elektronike, pneumatikách a testoch motora. Posledným tímom v Jereze bol potom Jordan, ktorý rovnako ako tím Minardi ešte nepotvrdil nových pretekárov na sezónu 2004. Za volantom tak vedľa Nicka Heidfelda dostal priestor aj Čech Jarek Janiš (ktorému sa venuje nasledujúci článok). "Žltí" pracovali na optimalizácii nastavenia podvozku a testovali pneumatiky Bridgestone.
V Barcelone zasa najlepším časom na suchej trati prekvapil testovací pilot tímu Renault, Francúz Franck Montagny (1:16,296), ktorý tak podskočil pred Coultharda, Wurza, Zontu, či Webbera. Samozrejme, že testovacie časy nemožno preceňovať, ale určite to nie je zanedbateľný výkon. V tíme Renault sa tentoraz rozhodli dať príležitosť mladým pretekárom a tak vedľa Montagnyho vyrazili na trať aj José-Maria Lopez a Heikki Kovalainen. Zatiaľ čo Kovalainen si už monopost F1 vyskúšal, Lopez bol absolútny nováčik. Renault pracoval na závesoch kolies a niekoľkých ďalších komponentoch pre nový model R24. Popri tom samozrejme testovali aj pneumatiky. Časy renaultov boli prekvapivo porovnateľné s novým mclarenom MP4-19, ktorý v Barcelone piplali zasa Alexander Wurz a David Coulthard. "Ešte nikdy počas mojej kariéry nebolo nové auto tak silné, ako toto. Je to veľmi sľubné," pochvaľoval si veľavravne "Highlander" zo Škótska, pre ktorého je nový rýchly a spoľahlivý mclaren poslednou šancou na titul. Ďalej v Barcelone testoval ešte tím Jaguar s pilotmi Christianom Klienom a Markom Webberom a tím Toyota s Ricardom Zontom a Ryanom Briscoem. Obidva tímy pracovali na aerodynamike a vývoji komponentov pre nové monoposty. Posledná sada tohtoročných testov pokračuje tento týždeň v Jereze, kde sa zišla takmer kompletná plejáda tímov F1. My si o nej porozprávame o týždeň a potom na nás rovnako ako na tímy F1 čakajú dva týždne vianočných prázdnin.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.