množstva v Tokiu vystavených štúdií spomenieme aspoň dve. Prvou je štúdia športového vozidla IMAS s mimoriadne dobrými aerodynamickými vlastnosťami. Súčiniteľ aerodynamického odporu tohto vozidla má hodnotu len 0,20 (u bežných sériových vozidiel je už hodnota 0,30 považovaná za veľmi priaznivú). Karoséria je zhotovená z ľahkých uhlíkových kompozitov a hliníka, takže celé vozidlo má hmotnosť len 700 kg. Na pohon vozidla slúži hybridný hnací systém, tvorený kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora. IMAS je dlhý 4 050 mm, široký 1 755 mm a vysoký 1 300 mm. Druhá štúdia, nazvaná KIWAMI, stelesňuje predstavy konštruktérov firmy Honda o pohodlnej limuzíne budúcej generácie. Vozidlo, vyznačujúce sa jednoduchými líniami karosérie, je poháňané palivovými článkami, ktoré predstavujú ekologicky prijateľný zdroj elektrickej energie. Limuzína KIWAMI, ktorá má luxusný a pohodlný interiér, je dlhá 4 500 mm, široká 1 820 mm a vysoká len 1 250 mm. Zatiaľ nie je nič známe o tom, či zo štúdií IMAS a KIWAMI budú vyvinuté sériové modely.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.