Attilia Bettegu, ktorý tragicky zahynul na Korzickej rely v roku 1985. Memoriál sa už tradične jazdí ako súčasť Boloňského autosalónu na ktorý sa schádzajú desaťtisíce fanúšikov rýchlych kolies. I tu bojuje auto proti autu na uzatvorenom okruhu, ktorý pripomína superšpeciál podniku MS. Na rozdiel od slávnejších pretekov Race of Champions si však sem piloti môžu doviezť vlastné vozidlá. Diváci vďaka tomu mohli tento rok vidieť napríklad majstra sveta Pettera Solberga na jeho Subaru, či exmajstra sveta Gronholm s jeho Peugeotom 206. Okrem nich však tento rok prijali účasť aj Gardemeister (Škoda Fabia), Hirvonen (Ford Focus), Higgins (Subaru), či Čech Roman Kresta (Toyota Corolla), ktorý si pozvanie nesmierne vážil. "Je to nielen veľká show pre divákov, ale aj veľký súboj s celou plejádou skvelých pretekárov.", vraví Roman. "Jazdí sa na zmiešanom povrchu a rozhodujú desatiny až tisíciny sekundy. Okrem nastavenia podvozku bude dôležitá hlavne správna voľba pneumatík." V piatok (12. decembra) sa teda začali tréningové rozjazdy, aby sa v sobotu mohli uskutočniť úvodné vylučovacie kolá. Do nedeľňajšieho semifinále sa napokon prebojovali Gronholm, Solberg, Hirvonen, Travaglia, Gardemeister, Higgins, Navarra a Roman Kresta, ktorému ale bolo jasné, že zo zastaralou technikou v nedeľu veľa vody nenamúti. "Petter Solberg napríklad nastupuje s autom, ktoré je o päť generácií ďalej ako moja zastaralá Corolla," ťažkal si v súčasnosti najlepší český pretekár a dodával: "Pokúsim sa však aspoň čo najlepšie zabaviť nadšencov, ktorí sem pricestovali z celej Európy." V sobotu potom Roman prehral rozjazdy s Gardemeisterom, Gronholmom i Navarrom a v nedeľu na neho čakali aj zvyšný semifinalisti. Najprv to bol Solberg, no po neúspechu aj v tejto jazde staručká Corolla vypovedala službu a Kresta zo súťaže odstúpil. "Zaťaženie vozidla na trati bolo nad jeho sily," pokračuje Roman. "Som síce rád, že ma organizátori na toto podujatie pozvali, no druhej strane treba povedať, že mi nezabezpečili sľubovanú techniku. Dohodli sme sa preto, že mi nabudúce zaistia techniku na úrovni súperov, lebo inak nemá význam vôbec štartovať." O čosi úspešnejší bol však reprezentant továrenského tímu Škoda Motorsport, Toni Gardemeister, ktorý nakoniec skončil na šiestom mieste. "Jazda pred rozvášnenými davmi divákov bola úžasná," pochvaľoval si Toni. "Jazdiť na takýchto tratiach s Fabiou WRC je radosť. Dosť to kĺzalo a trať bola rýchlejšia ako v minulých rokoch. Neustále som bol v šmyku a vnímal som iba množstvo mávajúcich rúk. Rozhodne to však výborný spôsob ako sa rozlúčiť so sezónou." Najrýchlejším pretekárom Boloňskej Motor Show bol už šiestykrát za sebou domáci Andrea Navarra (Subaru), ktorému na slávu skandovalo asi tridsaťtisíc divákov. Druhý skončil vlaňajší majster Európy Travaglia (na Peugeote) a tretí Hirvonen s Fordom Focus. Čerstvý svetový šampión Solberg, ktorý do Bolone pricestoval rovno z Monte Carla, kde preberal majstrovský titul skončil až štvrtý. Piaty bol potom Gronholm, šiesty Gardemeister, siedmy testovací pilot Forda Higgins a ôsmy Roman Kresta.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.