(Natural Gas Technology) je model E 200 Kompressor, vystrojený 1,8-litrovým motorom, ktorý je prepĺňaný mechanickým kompresorom. Motor bol modifikovaný tak, že môže alternatívne spaľovať benzín i zemný plyn. Vodič môže hocikedy pomocou tlačidla na multifunkčnom volante zmeniť benzínový režim na plynový, resp. naopak. Vstupné dýzy plynu sú umiestnené na spodnej časti nasávacieho potrubia. Výkonová charakteristika motora je v oboch režimoch prakticky rovnaká, maximálny výkon motora je 120 kW. Model E 200 NGT je tak najvýkonnejšou sériovo vyrábanou limuzínou na svete, ktorá môže jazdiť aj na plyn. Maximálna rýchlosť vozidla je (v oboch režimoch) 227 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá v benzínovom režime 10,7 sekundy, pri spaľovaní plynu len o desatinku sekundy dlhšie. Celková normovaná priemerná spotreba benzínu je 9 l/100 km, spotreba plynu je 6 kg/100km. Benzínová nádrž má objem 65 litrov, zásobník na plyn pojme 18 kg plynu. Vozidlo s plne natankovanými obidvomi nádržami môže prejsť okolo 1 000 kilometrov, z toho 700 km na benzín a 300 km na plyn. Montážou zásobníka na plyn sa zmenšil objem batožinového priestoru z 540 na 400 litrov. Pri spaľovaní plynu produkuje motor o 20 % menej kysličníka uhličitého než pri spaľovaní benzínu. Prevádzka na plyn je v Nemecku podobne ako (zatiaľ) u nás lacnejšia ako prevádzka na benzín. Kilogram plynu stojí v súčasnosti v Nemecku okolo 0,68 eura. Pri prepočte na energetický ekvivalent benzínu vychádza cena na 0,45 eura na liter, čo je približne o polovicu menej než je cena superbenzínu.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.