5000, ktoré sú postavené na špičkovej GPRS technológii.
"Peoplemetrové meranie sledovanosti televízií sa tak po niekoľkoročnom meškaní v porovnaní s okolitými krajinami v týchto dňoch začína aj na Slovensku," konštatoval pre TASR Jaroslav Kolár zo spoločnosti Neopublic.
Meranie uskutočňuje agentúra TNS SK pre spoločnosť PMT, ktorej spoločníkmi sú štyri najväčšie slovenské televízie a Asociácia mediálnych agentúr (AMA). Podľa Kolára TNS SK už s úspechom otestovala aj prenos dát cez GPRS a v najbližších dňoch požiada o atestáciu a homologáciu peoplemetrov Výskumný ústav spojov v Banskej Bystrici.
V súčasnosti agentúra dokončuje pilotný zber dát pre peoplemetrový prieskum. "Prvé výsledky o sledovanosti budeme môcť poskytnúť už v júli 2004," povedal managing director TNS SK Ivan Šimek.
TNS SK realizuje peoplemetrové meranie sledovanosti televízií pod značkou PMT na základe zmluvy, ktorú 12. decembra podpísali Slovenská televízia, TV Markíza, televízia Joj, televízia TA3 a AMA. Táto dohoda je výsledkom niekoľkoročného úsilia zaviesť jednotnú menu pri meraní sledovanosti, čím Slovensko konečne dobehne európsky štandard a zavedie elektronické presné zisťovanie sledovanosti televízií. Spustenie tohto projektu si vyžiada náklady vo výške okolo 40 miliónov Sk, ktoré prefinancujú uvedení spoločníci PMT. TNS SK sa stala realizátorom projektu peoplemetrového prieskumu na základe víťazstva v októbrovom výberovom konaní, vyhláseného spoločnosťou PMT.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.