nádeji na lepšiu, no aj oveľa drahšiu, hromadnú dopravu.
Otvorenie prevádzky prichádza rok a deň po tom, ako sa nemecký kancelár Gerhard Schröder počas návštevy mesta zúčastnil na prvej ceste traťou postavenou nemeckými spoločnosťami. Prvý vlak vyšiel zo stanice Lung-jang s desiatimi pasažiermi, ktorí po bezpečnostnej kontrole podobnej letiskám absolvovali 30-kilometrovú cestu na medzinárodné letisko Pchu-tung za sedem minút a 20 sekúnd. Digitálne tabule im ukazovali rýchlosť súpravy. Magnetické vlaky budú premávať denne každých 20 minút. Cena turistického lístka predstavuje 75 jüanov (asi 300 Sk), za sedadlá v luxusnej triede cestujúci zaplatia 150 jüanov (asi 600 Sk). Projekt založený na nemeckej technológii, ktorý postavili za 1,2 miliardy dolárov (takmer 40 mld. Sk), podrobili takmer rok trvajúcim skúškam. Nemecké spoločnosti vynaložili desaťročia úsilia a miliardy dolárov pri vývoji technológie tzv. magnetickej levitácie (maglev), márne však hľadali zákazníka, pokým vedenie Šanghaja nevybralo ich systém ako spôsob zvýraznenia moderných ambícií mesta.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.