Mazák. Dodal, že akékoľvek referendum, ktoré má konzultatívny charakter, ústavne nezaväzuje žiaden orgán verejnej moci alebo indivíduum, aby konalo podľa jeho výsledku. Podľa súčasného právneho stavu totiž neexistuje sankcia, ktorá by nasledovala za nerešpektovanie výsledku všeľudového hlasovania, doplnil.
Na vysvetlenie Mazák použil príklad tzv. imperfektného zákona, ktorý v našom právnom systéme funguje. "Zákon o rodine hovorí, že manželia sú povinní byť si verní, byť spolu a vytvárať zdravé rodinné prostredie. Väčšina manželov a manželiek to nerobí, ale nič sa nedeje, napriek tomu, že je to v zákone," objasnil Mazák a dodal, že obdobným prípadom je aj záväznosť referenda.
Zdôraznil, že toto je právny pohľad na tento problém. "Odmyslite si otázku politickej a morálnej zodpovednosti, úcty k občanovi a pokory pred tým, že štátna moc SR sa vykonáva občanmi priamo alebo sprostredkovane," uzavrel.
Podľa jeho názoru je vecou prezidenta SR, či sa rozhodne obrátiť na ÚS v súvislosti s pochybnosťami o ústavnosti referendovej otázky o predčasných voľbách. Dodal, že "ak niekoľko naozaj uznávaných právnikov Slovenskej republiky povie dva alebo tri odlišné názory a pozrú si to ľudia, ktorí majú dobré srdce, dobré myslenie a dobré úmysly, už treba zauvažovať nad tým, že otázka, ktorá je takto verejne spochybňovaná, vyžaduje viac pozornosti ako letmý pohľad".
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.