Korzár logo Korzár

Štúdia GST je predvojom nových Mercedesov triedy R

Celosvetová stagnácia v predaji nových automobilov núti výrobcov vytvárať úplne nové kategórie vozidiel, ktoré by mali prilákať motoristov, už zrejme

"unudených" vozidlami klasickej koncepcie. Napríklad americký trh ukazuje naprosto zrejmý odklon vkusu motoristov od tradičných limuzín a rastúcu obľúbenosť veľkopriestorových vozidiel či vanov, vozidiel kategórie SUV a ďalších druhov vozidiel, ktoré vznikli "zmiešaním" doteraz jasne vyprofilovaných kategórií vozidiel. Tento trend sa začína prejavovať už aj v Európe, čo si veľmi dobre uvedomuje aj firma Mercedes-Benz, ktorej silnou doménou boli doteraz najmä klasické limuzíny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na januárovom Severoamerickom medzinárodnom autosalóne predstavila firma Mercedes štúdiu Vision Grand Sports Tourer, ktorá je na rozdiel od prvej štúdie GST z roku 2002 - vraj už veľmi blízka budúcemu sériovému vozidlu. Vision GST je štúdiou budúcej cestovnej limuzíny, ktorá bude spájať prvky niekoľkých kategórií vozidiel, a to limuzíny, vanu, vozidla kombi a vozidla SUV. Nová štúdia Mercedes sa vyznačuje všestrannosťou, funkčnosťou, pohodlím, eleganciou a dynamickými jazdnými vlastnosťami. Firma Mercedes-Benz chce týmto vozidlom vyjsť v ústrety tým motoristom, ktorí požadujú technicky špičkový a elegantný automobil pre rodinu, cestovanie, voľný čas i prácu. Koncepcia štúdie GST je výsledkom intenzívneho dialógu, ktorý stuttgartská automobilka viedla a vedie so svojimi zákazníkmi na celom svete. Karoséria vozidla s "mercedesovsky" typickou prednou časťou sa vyznačuje športovou eleganciou, pričom k dynamickému vzhľadu prispieva oblúkovito tvarovaná strecha. V interiéri môže veľmi pohodlne cestovať šesť osôb, pričom každý cestujúci sedí na samostatnom sedadle (či skôr kresle). V konzolách medzi sedadlami sú odkladacie priestory a držiaky na nápoje. Pre cestujúcich v druhom a treťom rade je k dispozícii prehrávač DVD a CD so slúchadlami. Farebné obrazovky sú zapustené do zadnej strany predných opierok hlavy a do zadnej strednej konzoly. Cez panoramatickú sklenenú strechu je celý interiér presvetlený. K variabilnosti využitia interiéru prispieva to, že sedadlá druhého a tretieho radu možno sklopiť a uložiť do podlahy. Tým sa objem batožinového priestoru zväčší na úctyhodných 2 030 litrov. Rovná podlaha a veľké zadné dvere uľahčujú nakladanie a vykladanie. Dekoratívnymi prvkami interiéru sú hliník a vzácne drevo. Aj po technickej stránke je Vision GST mimoriadne moderným vozidlom. Vozidlo má totiž hybridný hnací systém, tvorený kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora. Spaľovacím motorom je pozdĺžne umiestnený vznetový vidlicový osemvalec, známy z modelu S. Výkon tohto motora je 184 kW. Doplnkovou hnacou jednotkou je elektromotor výkonu 50 kW. Dokopy teda hnacia sústava disponuje výkonom 234 kW a obrovským krútiacim momentom 860 Nm. Nečudo preto, že Vision GST sa vyznačuje dynamickými vlastnosťami športového vozidla -zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 6,6 s, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Elektronická riadiaca jednotka sa stará o optimálne rozdelenie "úloh" medzi vznetový motor a elektromotor. Pri rozbiehaní, parkovacích manévroch a pomalej jazde (napríklad v meste), keď na pohon vozidla nie je potrebný veľký výkon, pracuje len elektromotor a vozidlo neprodukuje žiadne emisie. Až keď vodič žiada od vozidla vyšší výkon napríklad pri razantnom predbiehaní zapne sa aj vznetový osemvalec. Výrobca tvrdí, že v rámci štandardného európskeho jazdného cyklu je spotreba štúdie GST s hybridným pohonom približne o 20 % ako by bola spotreba porovnateľného vozidla, poháňaného len vznetovým motorom. Počas brzdenia pracuje elektromotor ako generátor, dobíjajúci akumulátory. Vozidlo je vystrojené pohonom všetkých štyroch kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorú možno ovládať páčkou na stĺpiku volantu a tlačidlami na volante. Štúdia Vision GST jazdí na 21-palcových kolesách a o pohodlie v nej sa vezúcich cestujúcich sa stará aj vzduchový pružiaci systém AIRMATIC.

SkryťVypnúť reklamu

Sériová verzia nového luxusného cestovného Mercedesa, odvodeného zo štúdie Vision GST, by mala na trh prísť na jar roku 2005. Rad písmen, ktorými sú jednotlivé triedy Mercedesov označované, bude potom rozšírený o ďalšie nový Mercedes bude mať označenie trieda R. Na pohon Mercedesov triedy R, ktoré sa budú dodávať aj v skrátenej verzii (s dĺžkou 490 cm) budú slúžiť vidlicové šesťvalce a osemvalce. Podvozková plošina, pohon všetkých štyroch kolies a vzduchom odpružený podvozok nového erka budú tvoriť aj základ pripravovaného nového modelu triedy M. Obidva nové modelové rady R aj M sa budú vyrábať v americkom závode firmy Mercedes-Benz v Tuscaloose.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  3. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  4. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  5. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  6. Nové Planeo v Košiciach
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 911
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 873
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 723
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 611
  5. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 199
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 025
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 2 797
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 736
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.5. - 5.6.1925)
  2. Filip Tikl: Príbeh prostitútky 1.diel: Detstvo
  3. Lucia Mihalíková: Plitvické jazerá na druhý pokus
  4. Ján Valchár: Hlásim sa z Donbasu
  5. Ján Karas: Pamäť alebo propaganda? Návrat Stalina do moskovského metra je fackou histórii
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Winchester
  7. Ivan Čáni: Šutaj Eštok rozhodol – bol to politický proces a snaha o politickú pomstu!
  8. Milan Srnka: Opozícia bojuje v bielych rukavičkách
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 28 967
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 827
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 508
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 6 025
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 853
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 022
  7. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 779
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 434
  1. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  2. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  3. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  5. Tupou Ceruzou: Žiačik
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  7. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (30.5. - 5.6.1925)
  2. Filip Tikl: Príbeh prostitútky 1.diel: Detstvo
  3. Lucia Mihalíková: Plitvické jazerá na druhý pokus
  4. Ján Valchár: Hlásim sa z Donbasu
  5. Ján Karas: Pamäť alebo propaganda? Návrat Stalina do moskovského metra je fackou histórii
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Winchester
  7. Ivan Čáni: Šutaj Eštok rozhodol – bol to politický proces a snaha o politickú pomstu!
  8. Milan Srnka: Opozícia bojuje v bielych rukavičkách
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 28 967
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 827
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 508
  4. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 6 025
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 853
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 5 022
  7. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 779
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 434
  1. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  2. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  3. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  5. Tupou Ceruzou: Žiačik
  6. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  7. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  8. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu