TESCO
Spoločnosť Tesco nemá jednoznačne určené, či vracia, alebo nevracia peniaze za výrobky. Podľa hovorkyne Oľgy Hrnčiarovej o tom rozhoduje vedúci alebo službukonajúci manažér, niekedy aj sám riaditeľ prevádzky.
Každú požiadavku posudzujú osobitne. Ak chce zákazník vrátiť peniaze, musí prísť na centrum služieb zákazníkom s pokladničným blokom a s nepoužitým, originálne zabaleným výrobkom. Tovar je možné vrátiť v ktoromkoľvek obchode Tesco.
V bratislavskom obchodnom dome Tesco sme kúpili bábiku asi za tisíc korún. Na druhý deň sme ju prišli vrátiť. Pracovníčka na oddelení služieb zákazníkov sa len spýtala, prečo ju chceme vrátiť, alebo či nefunguje. Keď sme jej povedali, že sme omylom kúpili inú bábiku, ako sme chceli, bez problémov nám vrátila peniaze.
CARREFOUR
V Carrefoure môžu zákazníci do 8 dní po zakúpení vrátiť výrobok bez uvedenia dôvodu, ale len v tom obchode, kde bol kúpený. Podmienkou je pokladničný blok. Tovar musí byť neporušený v originálnom obale.
Nie je možné vrátiť také výrobky, ktoré sa dajú skopírovať ako CD, videokazety, DVD nosiče či audiokazety.
HYPERNOVA
V Hypernove sa dá bezdôvodne vrátiť tovar do 14 dní od kúpy. V obchode vám ihneď vrátia peniaze. Peniaze vrátia aj v prípade, ak boli z oblečenia odstránené cenovky a štítky. Oblečenie však nesmie byť viditeľne poškodené a nosené.
Zákazník musí výrobok priniesť nepoškodený v pôvodnom neporušenom balení. Musí sa preukázať dokladom o zaplatení.
IKEA
Ikea ponúka na Slovensku najdlhšiu záruku na bezdôvodné vrátenie tovaru - až 90 dní. Je potrebné priniesť tovar späť v pôvodnom stave, nemontovaný, s pokladničným blokom a balením. Zákazník dostane v obchode späť peniaze, alebo môže tovar vymeniť za iný.
Táto možnosť neplatí pri živých kvetoch, metráži, žiarovkách a žiarivkách, baterkách, rozbalených matracoch, paplónoch, vankúšoch, posteľnej bielizni, partiovom a výpredajovom tovare a tovare zo špeciálnych ponúk.
TPD
Firma TPD neponúka obyčajné vrátenie peňazí bez uvedenia dôvodu, prečo tovar nevyhovuje. Zákazníkovi však pri nákupe neopečiatkujú záručný list a až keď si doma výrobok vyskúša a všetko funguje, tak si ho príde dať opečiatkovať. Musí to stihnúť do 10 dní.
Peniaze však nevracajú bezdôvodne. Obávajú sa, že by si ľudia mohli kúpiť napríklad videokameru, nakrútiť si dovolenku a potom kameru vrátiť. Ak nie je zákazník s výrobkom spokojný, môže si vybrať iný. Peniaze mu však vrátia len vtedy, ak je výrobok pokazený.
DATART
Firma Datart neponúka službu vrátenia peňazí, ale je možné tovar vymeniť za iný. Závisí to od dohody s konkrétnym predávajúcim.
NAY
Firma Nay neponúka bezdôvodné vrátenie peňazí. Ak sa na tovare vyskytne chyba do 14 dní od zakúpenia, nepoužijú obvyklý postup pri reklamácii, ale zákazníkovi ihneď vrátia peniaze, alebo mu dajú nový výrobok. Za chybu však pokladajú aj to, že niekto kúpi výrobok ako nevhodný darček. V takom prípade však musí byť tovar kompletný v originálnom balení.
Malé obchody
Malé obchody väčšinou neponúkajú žiadnu podobnú službu. S predávajúcim sa však dá väčšinou dohodnúť, že neopečiatkuje pokladničný blok, alebo zoberie len peniaze a nenaúčtuje to do pokladne. Potom je jednoducho možné výrobok priniesť naspäť. Na malých dedinách to funguje aj tak, že zákazník si zoberie napríklad niekoľko kusov oblečenia ako darček, obdarovaný si z nich doma vyberie a až potom príde zaplatiť do obchodu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.