Korzár logo Korzár

STV sa chystá na jeseň televíznu vojnu o reklamu

Bratislava - Slovenská televízia začala predávať reklamu vo vlastnej réžii a má v pláne získať v tomto roku na reklame 400 miliónov korún. Po

príjmoch z koncesionárskych poplatkoch (1,55 miliardy) to bude druhý najväčší príjem.

STV vypovedala zmluvu so spoločnosťou ARBOmedia, ktorú uzavrela ešte za čias riaditeľa Kubiša. Do televízie išlo iba 50 percent zisku z reklamy, STV nemala priamu kontrolu nad reklamou a vyskytli sa podozrenia z korupcie. Na rôzne prípady upozorňoval Najvyšší kontrolný úrad a viacerí analytici.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Člen vedenia STV Branislav Záhradník povedal, že "spolupráca sa skončila" a minulosť nech posúdia mediálni odborníci alebo príslušné orgány. Odteraz bude mať televízia "priamy vplyv na predaj reklamného priestoru".

SkryťVypnúť reklamu

STV mala podľa odhadu Ľubora Košúta, zodpovedného za reklamu a obchod v STV, zisky za reklamu už aj v minulom roku vyššie, ako boli za čias Milana Materáka. V poslednom období záujem o reklamu v STV stúpa.

Záhradník to spája s rastom sledovanosti televízie. Aj preto zvýšili ceny tak, aby "sme boli konkurencieschopní". Veľké nádeje vkladá do spustenia peoplemetrov 15. augusta, lebo súčasným prieskumom sledovanosti vedenie STV neverí. "Na jeseň sa môžu diváci tešiť na televíznu vojnu, lebo každá televízia bude chcieť vyjsť v prieskume najlepšie," povedal Záhradník.

STV môže mať podľa zákona len 3 percentá z vysielacieho času na reklamu a nesmie ňou prerušovať programy, komerčné televízie majú 15 percent. Materák tvrdil, že ani 3 percentá sa nepodarilo zaplniť, ale Záhradník si myslí, že "nie je problém s ich naplnením".

SkryťVypnúť reklamu

Zástupcovia komerčných médií namietajú, že STV má priveľa reklamného času a pravidelne ho žiadajú zákonom zmenšiť. Košút tvrdí, že menej reklamného času by televíziu neuživilo a "určite by to neprospelo mediálnemu prostrediu".

STV plánuje založiť na predaj reklamy vlastnú dcérsku spoločnosť so 100-percentnou účasťou televízie. Záhradník tvrdí, že aj v takomto prípade bude mať televízia absolútnu kontrolu nad reklamou.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové Planeo v Košiciach
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 831
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 450
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 558
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 364
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 052
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 971
  7. Čo bude toto leto in? 2 891
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 586
  1. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Filip Tikl: Drogy a prostitúcia: Temná dvojica, o ktorej sa (ne)hovorí nahlas
  4. Soňa Kallová: Legendárny námorník a Macháček
  5. Kristína Behúňová: Bikepacking s deťmi po Slovensku: Z Nízkych Tatier cez Muránsku planinu až do Stratenej
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Pláže Lamanšskeho prielivu
  7. Tomáš Csicsó: Pellegriniho prejav pomôže len jednej osobe
  8. Branko Štefanatný: Nedovoľte, aby vám to stúplo do hlavy
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 161
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 184
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 167
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 403
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 286
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 088
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 783
  8. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 565
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Filip Tikl: Drogy a prostitúcia: Temná dvojica, o ktorej sa (ne)hovorí nahlas
  4. Soňa Kallová: Legendárny námorník a Macháček
  5. Kristína Behúňová: Bikepacking s deťmi po Slovensku: Z Nízkych Tatier cez Muránsku planinu až do Stratenej
  6. Irena Šimuneková: Čriepky z Anglicka - Pláže Lamanšskeho prielivu
  7. Tomáš Csicsó: Pellegriniho prejav pomôže len jednej osobe
  8. Branko Štefanatný: Nedovoľte, aby vám to stúplo do hlavy
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 161
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 184
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 167
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 403
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 5 286
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 088
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 783
  8. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 565
  1. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  2. Tupou Ceruzou: Žiačik
  3. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  4. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  5. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  6. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  7. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu