členitejšou karosériou, pričom niektoré štylistické prvky boli prevzaté z koncepčného vozidla LF-S, predstaveného na vlaňajšom autosalóne v Tokiu. V porovnaní s doterajším modelom má nový model GS predĺžený rázvor (na 2 845 mm) a skrátenú predný i zadný previs. Vozidlo má športovejší vzhľada je dlhé 480 cm, široké 180 cm a vysoké 141 cm. Na pohon modelu GS 430 slúži 4,3-litrový vidlicový osemvalec, ktorý má maximálny výkon 220 kW a poháňa všetky štyri kolesá. Trojlitrový vidlicový šesťvalec, nahrádzajúci doterajší radový šesťvalec, má maximálny výkon 180 kW a poháňa zadné kolesá. Obidva motory sú kombinované s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá umožňuje aj manuálne sekvenčné radenie. K väčšiemu pohodliu jazdy na rôznych typoch vozovky prispievajú elektronicky riadené tlmiče, ktorých tuhosť môže vodič predvoliť v štyroch stupňoch. K bezpečnosti jazdy prispieva dynamický stabilizačný systém VDM a systém PCS (Pre-collision system, teda čosi ako prekolízny systém), ktorý "predvída" nebezpečie havárie a iniciuje napnutie bezpečnostných pásov a systém podpory núdzového brzdenia. Okrem štandardných čelných a bočných nafukovacích vankúšov je vozidlo vystrojené aj inovatívnymi kolennými airbagmi pre vodiča a spolujazdca. Tieto airbagy chránia pri zrážke nohy cestujúcich pred vážnejším zranením. Do výstroja vozidla patria aj adaptívne (do zatáčky natáčané) predné svetlomety, systém priebežného monitorovania tlaku v pneumatikách a bezkľúčový identifikačný a zamykací systém. S navigačným systémom sa dodáva aj spätná kamera, zobrazujúca pri cúvaní priestor za vozidlom. V luxusnom interiéri dominuje koža a dekoračné prvky z vzácneho dreva a kefovaného hliníka. Samozrejmosťou výbavy je klimatizačný systém a audiosústava s 10 reproduktormi. Nový Lexus GS sa na severoamerickom trhu (značka Lexus bola vlastne vytvorená pre tento trh) začne predávať v roku 2005, neskôr by sa toto vozidlo malo dostať aj do Európy.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.