pred stále sa zlepšujúcimi posádkami tímu Ford. Z pôvodne pripravených pätnástich rýchlostných skúšok museli tentoraz organizátori vyradiť až tri, keď na prvej a desiatej sa o príčinou postarali svojou nedisciplinovanosťou diváci a na siedmej havaroval Francúz Nicolas Vouilloz, ktorý zablokoval trať a usporiadatelia výsledky neskôr anulovali. Do nového ročníka MS nasadilo tentoraz svoje tímy iba päť značiek, keď Hyundai šampionát vynecháva a Škoda absolvuje iba vybrané podujatia. Na trate sa vrátil tím Mitsubishi, ktorý v Monaku premiéroval nový Lancer WRC04. Debut na pobreží stredozemného mora však absolvoval aj nový Peugeot 307 WRC, ktorý nahrádza veľmi úspešnú 206-ku. Pri hľadaní náhrady za skúsených harcovníkov ako Mäkinen a Colin McRae siahli značky po nových "menách" Hirvonena (Subaru), či Galliho (Mitsubishi).
Výborne do súťaže (a sezóny zároveň) naskočil ex-šampión Marcus Grönholm na Peugeote. Fín vyhral prvý meraný úsek a usadil na čele pred Märtinom a Loebom. Úradujúci majster sveta Petter Solberg nečistou jazdou stratil asi tridsať sekúnd a bol piaty. Výborne však vyštartoval Roman Kresta (najlepší jazdec bez továrenskej podpory), ktorý zajazdil šiesty čas a rovnako sa umiestnil aj na nasledujúcej zasneženej ereske Selonnet Breziers. Tú vyhral Martin, no iba necelú sekundu pred výborne idúcim Grönholmom. Na štvorke sa začal hlásiť o slovo Loeb, ktorý postupne zrýchľoval. "Pozorne sme zvažovali situáciu na štarte, pretože podmienky boli veľmi zradné a my sme sa chceli vyvarovať chýb. Postupne sme sa potom vracali do hry a stupňovali tempo." Stále však priebežné vedenie kontroloval Grönholm, ktorého v závere štvorky trápila zasekávajúca sa prevodovka. V nasledujúcom servise však Fínovi problém odstránili a Marcus odpovedal najrýchlejším časom na predposlednom meranom úseku prvej etapy, ktorý "spríjemňoval" ľad a husté sneženie. Lenže v poslednej šiestej vložke zvolil Grönholm nesprávne pneumatiky a stratil cenných tridsať sekúnd, ktoré do vedenia pomohli Loebovi. Poradie na konci prvej etapy bolo nasledovné: Loeb, Märtin, Grönholm, Sainz, Duval, Solberg a Kresta, ktorý celú etapu jazdil vyrovnané časy v prvej desiatke a zaslúžene si robil ambície na body.
V sobotu po anulovanej sedmičke začal všetkým "utekať" citroën Sebastiena Loeba. Francúz postupne vyhral všetky rýchlostné skúšky druhej etapy a postavil základ na triumf v záverečnom dni. "Jazdili sme bez chýb. Vybrali sme správne pneumatiky. Zajtra nás však čaká ešte veľa nástrah a my sa musíme koncentrovať, aby sme jazdili tak dobre ako dnes," komentoval stav Sebastien. Za ním sa statočne pasovala dvojica tímu Ford a tempo sa snažil udržať aj Grönholm, ktorý však ďalšie sekundy stratil výjazdom mimo trať na deviatke. Mimochodom práve deviata ereska sa ukázala ako kľúčová konečné poradie. Havarovali v nej Sainz i Hirvonen a pre poruchu sa rozlúčil aj skutočne veľmi dobre jazdiaci Roman Kresta. "Auto odrazu zastavilo. Pravdepodobne praskla spojková hriadeľ, no presnú príčinu spoznáme až po analýze prevodovky. Je to frustrujúce, pretože doteraz auto išlo spoľahlivo a mali sme reálne šance na najlepší výsledok v mojej doterajšej kariére," smútil Roman. Stav po druhom dni bol teda: Loeb, Duval, Märtin, Grönholm, Solberg, Loix a Panizzi. Béreš bol desiaty! Definitívne rozhodnutie malo však padnúť na obávanom nedeľňajšom úseku Col de Turini. Oba prejazdy nakoniec vyhral Estónec Markko Märtin na focuse, čím vo svoj prospech rozhodol interný súboj Forda o druhé miesto. Zásluhou taktickej jazdy sa z víťazstva v cieli predsalen radoval Sebastien Loeb, ktorý vedie aj priebežné poradie MS. "Miestne preteky pre mňa veľa znamenajú. Pred dvoma rokmi som tu bol veľmi sklamaný, no odvtedy mi všetko vychádza," povedal spokojný Francúz. Úplne opačne pocity však mal Solberg. Nór na štrnástke poškodil vozidlo a musel byť rád, že vôbec došiel do cieľa na bodovanom mieste. "Brzdil som neskoro a trafil múr. Škoda, lebo som sa snažil neriskovať. Za takýchto podmienok sa to však môže stať. Odvážam si dva body, čo je stále o dva viac ako vlani a pred nami je ešte ďalších pätnásť súťaží," utešoval sa úradujúci šampión. Štvrté a piate miesto pre debutujúci Peugeot 307 je tiež dobrý výsledok. Spokojní vraj sú aj v Mitsubishi, kde sa od nového Lancera zbieranie bodov očakáva. Nás potešilo výborné deviate miesto Jožka Béreša ml., no o tom zasa na inom mieste. Už o dva týždne (6.-8. februára) čaká na účastníkov majstrovstiev sveta podujatie vo Švédsku a aj tam budeme mať svoje zastúpenie.
Výsledky Rallye Monte Carlo : 1. Loeb/Elena (F/MC) Citroën Xsara WRC 4:12:03,0, 2. Märtin/Park (EE/GB) Ford Focus RS WRC03 + 1:12,6, 3. Duval/Prevot (B) Ford Focus RS WRC03 + 1:19,6, 4. Grönholm/Rautiainen (FIN) Peugeot 307 WRC + 1:26,8, 5. Loix/Smeets (B) Peugeot 307 WRC + 8:16,9, 6. Panizzi/Panizzi (MC) Mitsubishi Lancer WRC04 + 10:11,6, 7. Solberg/Mills (N/GB) Subaru Impreza WRC 2003 + 10:42,2, 8. Burri/Patthey (CH) Subaru Impreza WRC + 17:49,1, 9. Béreš ml./Starý (SK/CZ) Hyundai Accent WRC 19:43,1, 10. (víťaz kategórie JWRC) Bernardi/Giraudet (F) Renault Clio 1.6 + 23:38,1. (Viedli : RS 2-5 Grönholm, RS 6-15 Loeb. Víťazi RS : Loeb RS 4, 6, 8, 9 a 11, Gronholm RS 2, 5 a 15, Solberg RS 13, Martin RS 3, 12 a 14).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.