úspešného predchodcu F2003-GA so zosilneným motorom 053 a upravenou prevodovkou, ktoré by mali Michaelovi Schumacherovi pomôcť v nekompromisnom boji o tohtoročný titul s nabrúsenou konkurenciou tímov Williams a McLaren. "Analýza vlaňajšej sezóny ukázala naše prednosti i slabiny. Nezareagovali sme dostatočne agresívne na zmeny predpisov a tentoraz nechceme urobiť rovnakú chybu," prehlásil technický riaditeľ Ross Brawn. "Žiadne radikálne zmeny sme síce neurobili, ale šli sme do hĺbky," doplnil ho šéfkonštruktér Rory Byrne a pokračoval: "Je celkom možno, že auto bude vyzerať inak ako ho vidíte teraz, pretože na februárové testy máme pripravených ešte veľa nových komponentov." Nové ferrari je o niečo ľahšie s lepšie uloženým ťažiskom ako jeho predchodca. Jeho dĺžka je 4545 mm, šírka 1796 mm a výška necelý meter (959 mm). Rozvor kolies je 3050 mm (menej o 50 mm ako vlani) a šírka prednej nápravy 1470 mm a zadnej 1405 mm. Váha vrátane náplní a pilota je 605 kg. Vozidlo používa trinásť palcové pneumatiky Bridgestone. Motor Ferrari 053 je desaťvalec o objeme 2997 cm3 s hliníkovým blokom. Poloautomatická sekvenčná titanová prevodovka je opäť uložená pozdĺžne. Má sedem stupňov plus spiatočku. Pochopiteľne, že ciele "červených" sú zasa najvyššie. "Našou prednosťou je stabilita," dušuje sa šéf tímu Jean Todt. "Máme výbornú skupinu sebavedomých a schopných ľudí a to je to hlavné, čo potrebujeme pre dosiahnutie nášho cieľa." Pokiaľ ide o jazdeckú zostavu, tak aj naďalej základ tímu tvoria Nemec Michael Schumacher a Brazílčan Rubens Barrichello, ktorým sekunduje domáci testovací pilot Luca Badoer. "Najťažšia je vždy nadchádzajúca sezóna.", tvrdí Schumacher. "Som však stále rovnako motivovaný, pretože pretekanie jednoducho milujem. Nová sezóna bude pravdepodobne ešte ťažšia ako minulá, ale počkajme si. Kimi (Räikkonen) je však veľmi dobrý pilot a určite aj tento rok odvedie výbornú prácu." Trochu v tieni nemeckého superšampióna stál doteraz Rubens Barrichello, ktorý stále verí v zisk svojho titulu. "Myslím si, že pre Michaela som bol vždy výzvou. Ako pilot musíte byť naviac vždy presvedčený, že to dokážete a tohtoročná sezóna bude ozaj otvorená a ja do nej vložím všetko," prehlásil trúfalo Brazílčan. Pokiaľ jeho slová zostanú iba slovami a odkiaľ sa zmenia na výsledky, to nám predvedie až na závodnej dráhe. Každopádne tím Ferrari by mal do úvodných pretekov v Melbourne (7. marca) už nastúpiť s novým monopostom F2004. Tam sa potom ukáže, aký veľký zostal skutočný náskok "červených" pred konkurenciou "modrobielych" a "strieborných".
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.