Ako ste sa pripravovali na high-tech film Swordfish?
"Chodila som pravidelne cvičiť, ha ha. Všetky tie počítačové dialógy, aj keby som absolvovala neviem koľko kurzov, aj tak by ich nebolo dosť, aby som pochopila, čo tie veci sú. Ale ani ma to nezaujíma. Bolo to najmä o tom, naštudovať scenár a zistiť, čo chcem s Ginger urobiť. Ona bola klasická femme fatale. Nemyslela som, že ju budú mať hneď od začiatku radi, a tak mojou výzvou bolo urobiť to sexi dievča aspoň také ľudské, ako len viem."
A tak ste ukázali niečo zo svojej sexuality - odhalili ste svoje prsia.
"Nikdy predtým som túto časť samej seba pred kamerou neskúmala. Veľa rokov som vravela: nie, nie, nie (nahote). Väčšinou to bolo nespokojnosťou so sebou a obavami, čo si ľudia budú myslieť. Nakoniec, za posledných pár rokov som zo seba zhodila všetky obavy a to mi prospelo."
Odkazujete tým na film Introducing Dorothy Dandridge?
"Ten dosť pomohol, lebo ma konečne prijala kritika. Mala som na chrbte bremeno toľko rokov, aby som dokázala, že som viac ako len modelka a naozaj viem hrať. To ma oslobodilo, aby som začala skúšať veci. Stále mám tú horiacu túžbu dokázať niečo."
A čo ten polmilión dolárov, čo ste dostali za ´hore bez´ vo Swordfish?
"To vôbec nie je pravda! Svoje kozy by som predala za oveľa viac peňazí. Ale toto je kvôli veľkej publicite filmu."
Tak odkiaľ sa táto fáma vzala?
"Neviem, odkiaľ a od koho to pochádza. Ale vôbec, vôbec to nie je pravda."
Bola to oslobodzujúca skúsenosť ukázať svoje prsia pred kamerou?
"Nielen to. Pre mňa to znamenalo viac. Bolo to stvárnenie postavy, ktorá ovláda svoju sexualitu a je so sebou spokojná. To bola výzva - a nie sedieť tam a pozerať polovyľakaná na smrť, tak ako som sa cítila vnútri."
Bola tá nahá scéna naozaj nevyhnutná?
"Myslím, že nahota nie je nikdy nevyhnutná. Môžete urobiť akýkoľvek film a neukázať nič a aj tak je to fajn. Tá rola bola odvážnou voľbou. Bolo to napísané v scenári, keď mi ju ponúkli, povedali, že je nemožné dohodnúť, aby sa to vyhodilo. Takže každá herečka, či ja alebo iná, by musel hrať tú úlohu tak, ako bola napísaná. To je vec voľby."
Prekvapuje vás, že o tom hovoríme?
"Nie, vedela som, že to tak bude. Očakávala som to a nesklamali ste ma, ha ha."
Ako ste sa cítili v deň nakrúcania tej scény?
"Najťažšie bolo tri mesiace predtým rozhodnúť sa. Keď nadišiel ten deň, Hugh (Jackman, s ním v scéne hrala) bol viac nepokojný ako ja, lebo ja ´ich´ vidím stále. Bol ako: ´Och, bože môj! Už je to tu.´ Je to jeden z najmilších mužov, akého som kedy stretla. Bola som nervózna a Hugh sa o mňa staral viac ako ja sama. Nesedel len tak a nečakal, kým sa vyzlečiem. On to bol, kto prikázal, aby scénu uzavreli, a chlapíka, ktorý tam nemusel byť, poslal preč. Musela som tú scénu točiť trikrát, ale vďaka Hughovi to nebolo stresujúce."
Je to dobrý príklad toho, akú moc ženy majú.
"Myslela som si to isté. Dúfam, že tak to vnímali aj ostatné ženy, lebo to je naša sila, a že sa necítili využité. Keď sa naučíme využívať túto našu moc, svet je náš."
Medzirasový románik v Swordfish nie je problémom.
"Práve to bolo vzrušujúce a to ma prenieslo cez nahotu naozaj rýchlo, pretože som to videla ako príležitosť dostať čiernu ženu na miesto, ktoré sme dovtedy nedosiahli. To je môj zápas, byť vo filme len ženou a nedovoliť skutočnosti, že som čierna, zabrániť mi, aby som dostala také úlohy ako ostatné. To bol dôležitý krok v tomto smere."
Už je Hollywood viac farboslepý?
"Myslím, že áno, ale stále bojuje. Čím viac však bude takých malých krokov ako tento, tým skôr si uvedomia, že je to OK, že môžeme byť ľuďmi. Na farbe nemusí záležať vždy. V niektorých príbehoch musí, ale je veľa takých, kde nemusí."
Čo je zač to modré okrúhle tetovanie na vašom chrbte?
"Zakrýva chybu môjho prvého manželstva (s D. Justiceom). Vytetovala som si tam meno svojho prvého manžela a bola to obrovská chyba. Teraz je to dizajn, ale neznamená nič. Poučila som sa."
Označujete sa za technofobik, ale máte internetovú stránku.
"Médiá boli ku mne vždy milé. Ale aj tak je pekné mať ´ventil´, hlas, ktorý je nezostrihaný a neupravený a môžem povedať, čo chcem. Snažím sa nepoužívať tú stránku ako prostriedok kázania a vychváliť sa do neba, ale chodím tam rada. Napríklad tam môžem povedať, že nie je pravda, že som dostala pol milióna dolárov za to, že som vo filme ukázala svoje kozy."
(Neskôr sa ukázala nahá aj v Monster´s Ball.)
Vyzerá, že ste sa s obnaženými scénami vyrovnali, najprv Swordfish, teraz toto, čo vy na to?
"Tie filmy sú ako noc a deň. V prvom to bolo hlavne kvôli šokovému efektu. Jediné vysvetlenie bolo, že som si myslela, že žena by to urobila. Ale druhý film - bez tej scény by bol úplne iný. Myslím, že je to kľúčový moment a od tej chvíle už chápete, prečo sú tí dvaja ľudia spolu."
Budete v odhaľovaní svojho tela na plátne pokračovať?
"Nepoviem nie, ale neviem. Ak ma ďalšia úloha ovplyvní ako táto a budem si myslieť, že tá postava by to urobila, tak použijem svoje telo tak, aby čo najlepšie poslúžilo postave."
(V najnovšom filme Gothika poteší fanúšikov opäť nahou scénou, hrá psychiatričku, ktorá sa jedno ráno zobudí v psychiatrickej cele a je obvinená z vraždy, na ktorú sa vôbec nepamätá.)
A čo scéna, v ktorej bijete dieťa? Ako zvládol mladý herec (Dante Beze), že ho mláti Halle Berryová?
"Nemám skrytú túžbu biť deti. Bola to ťažšia scéna ako všetky ostatné. Ťažšia ako tá, kde mám holý zadok. On je skutočné dieťa a má skutočné problémy s obezitou aj to emocionálne bremeno. Bála som sa, že toto nakrúcanie ho môže naozaj poznačiť možno na zvyšok života. A tak pred aj po každej scéne som ho objala a pobozkala. A odkedy nakrúcanie skončilo, ostala som v jeho živote. Chcem sa starať a ostať s ním v styku. Povedal mi veľa vecí o tom, kto je, a o bolesti, ktorú prežíva."
Váš osobný život prešiel pádmi a vzostupmi. Prekvapuje vás, kde sa po tom všetkom teraz nachádza?
"Prežila som. O tom je život, o vrcholoch a nížinách. Najviac som sa o živote a o sebe naučila v tých najtemnejších hodinách."
Autor: jav
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.