Francúzi na promotion zvolili vznešené prostredie opery Teatro Massimo v Palerme. A vznešené sú aj ich predsezónne ambície. "Budeme s Ferrari, Williamsom a McLarenom bojovať o titul," nechal sa počuť bonviván Flavio Briatore. Ten má zásluhy už na kariére Michaela Schumachera a v Nemcových šľapajach by teraz chcel nechať kráčať aj Fernanda Alonsa.
Nový monopost renault R24 pri svojej prezentácii však nebol už úplnou neznámou. Svoje prvé kilometre totiž absolvoval ešte deväť dní predtým počas testoch v Barcelone a Španiel Alonso s Talianom Trullim s ním stihli najazdiť približne 1300 kilometrov. "Testy ukázali spoľahlivosť nášho kompletu a odjazdenie 1300 testovacích kilometrov počas prvého týždňa na trati považujem za úspech. Dokazuje to, že naša práca vo vývoji i výrobe, nech už ide o oblasť motora či podvozku, je kvalitná," spokojne priadol výkonný šéfkonštruktér Pat Symonds. A aký dojem z auta nadobudli piloti? "S R24-kou som v Barcelone jazdil dva dni a dostal som privilégium prvého testu," pochválil sa Jarno Trulli. "Od prvých metrov som autu dôveroval. Výsledky na trati potvrdili, čo sme predpokladali pri počítači. Vo všeobecnosti by som však s hodnotením auta ešte trochu počkal, no aj napriek drobným detailom, ktoré ešte musíme doriešiť, som pred novou sezónou optimistom." Viac ako skúsený Talian sa rozhodol prezradiť mladší Fernando Alonso. "Auto má rovnakú charakteristiku ako R23-ka. Chovanie R24-ky sa od R23-ky veľmi nelíši, čo je dobrá správa. Mám rovnaké referenčné body a na auto som si v celku ľahko zvykol. Po doladení nastavenia a vyvážení som potom mohol jazdiť razantnejšie a auto bolo okamžite rýchlejšie ako jeho predchodca. K tomu sa zvyčajne dopracujete po štyroch až piatich dňoch, no my sme to teraz dokázali už za tri dni. To myslím, tiež dokazuje náš potenciál," neskrýval sebavedomie budúci potencionálny majster sveta a dodával: "Nový motor má väčší krútiaci moment a je tiež výkonnejší. Chýba mu však agresivita RS23-ky pri vyšších otáčkach. Hladký nábeh však zasa pomáha vo výjazde zo zákrut." Nás by však mohla ešte zaujímať aj informácia, že najrýchlejší Alonsov čas z piatku 23. januára 2004 bol takmer o sekundu lepší, ako porovnateľný čas pole position Michaela Schumachera z roku 2002, keď sa ešte kvalifikácia jazdila z minimom paliva!
Nové vozidlo tímu Renault F1 svojim vzhľadom však pre 650 hostí a novinárov nebolo žiadnym prekvapením. Auto vo svojej podstate je evolúciou vlaňajšieho modelu s výrazne prepracovanejšou aerodynamikou (hlavne zadnej časti). Poriadne zaoblené bočnice (a la ferrari) majú nezvyčajne malé nasávacie otvory, čo naznačuje dôsledné prepracovanie vedenia vzduchu k chladičom. Vlastne celé bočnice sú relatívne malé, pričom sa prudko pred zadnou nápravou zužujú. Štíhly nos pripomína nový mclaren, no Renault už neoficiálne prezentoval aj informáciu, že možno vyskúša i nezvyčajný "nos" nového williamsu. Najzaujímavejšou vecou je však nový motor RS24. Renault totiž upustil od Hisovej netradičnej koncepcie motora s uhlom 111stupňov. Nový desaťvalec bol vyvinutý v rekordne krátkom čase deviatich mesiacov s ohľadom na nové technické predpisy. Nová konštrukcia Roberta Whita a Denisa Chevriera má uhol 72 stupňov a dosahuje 18 tisíc otáčok za minútu. Na motor ďalej priamo naväzuje šesťstupňová prevodovka celá z titanu. Ak sme si už teda povedali, kto sa podpísal pod novú hnaciu jednotku, tak si dopovedzme, že podvozok tentoraz pripravil tím vedený Markom Smithom. Renault má však vytvorené dva samostatné realizačné tímy, ktoré sa oddelene venujú jednotlivým podvozkom. R23-ku mal na starosti tím vedený Timom Denshamom, ktorý po jej doslúžení teraz začína pracovať na budúcej R25-ke. Smithov tím bude zatiaľ sprevádzať celý vývoj R24-ky, aby o rok začal vyvíjať zasa nový model R26. Pokiaľ ide o personálne zmeny, tak v septembri od tímu Renault k Toyote odišiel technický riaditeľ Mike Gascoyne a jeho kompetencie prevzal Bob Bell. Robert White prišiel k "motorárom" po odchode Jeana-Jacquesa Hisa otca myšlienky 111° a jazdecké zostava sa v podstate nemení. V tíme zostali Trulli aj Alonso a testmanom a tretím pilotom zároveň bude Franck Montagny.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.