zaznamenali v uplynulom roku najväčší dopad na verejnosť.
Podľa BBC News, úspech Google vyplýva z ovládnutia 70 % trhu, tzn. sedem z desiatich ľudí pri hľadaní informácií na internete použilo práve túto službu.
Spoločnosť Apple zožala úspech najmä vďaka prehrávaču digitálnej hudby iPod, podporeného službou iTunes. A napokon Mini, legendárne auto, ktorého slávu znovu oživila ďalšia známa značka, BMW. Ako sa uvádza na serveri Brandchannel, spadajúcom pod krídla Interbrandu, prieskum štyroch tisícov brand-profesionálov nehľadal najznámejšiu značku, ale produkt, ktorý bol najviac používaný za posledných dvanásť mesiacov. Mimochodom, za najrozšírenejšiu značku možno považovať asi nápoj Coca-Cola, ktorý sa v tomto rebríčku umiestnil na štvrtom mieste.
Hovoriac o regiónoch, v mierne nelogickej oblasti Európa-Rusko-Afrika zvíťazila Ikea, na druhom mieste je spoločnosť Virgin, nasledovaná Nokiou. Áziu ovládli Sony, Samsung a Toyota, v Latinskej Amerike dominovala stavebná firma Cemex.
Celosvetovo, vyhľadávač Google týmto počinom obhájil minuloročné prvenstvo, v roku 2001 bol na štvrtom mieste. Pozoruhodné je, že Microsoft sa zatiaľ vždy pohyboval pod hranicou prvej desiatky. O tom, nakoľko je vhodné používať Google, sa pre NY Times vyjadrili i ľudia, ktorí sa hľadaním informácií živia - knihovníci. Podľa nich je Google ideálny prostriedok pri hľadaní určitých údajov, napríklad životopisov. Ale pri všobecnejších témach, ako architektúra či životné prostredie, sú vhodnejšie adresárovo štruktúrované zoznamy.
Príkladom je Yahoo alebo knihovníkmi uprednostňovaný Librarians` Index to the Internet či Internet Public Library. Dôvodom je i väčšia dôveryhodnosť údajov.
Autor: erik
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.