Korzár logo Korzár

Mini sa otvára jarnému slniečku

Firma BMW rozširuje sortiment obľúbených, ale relatívne drahých vozidiel značky Mini (tá patrí koncernu BMW) o otvorenú verziu. Nový kabriolet Mini

mal svetovú premiéru na ženevskom autosalóne a výrobca očakáva, že toto vozidlo bude mať úspech najmä na tých trhoch, na ktorých sa dobre predáva aj "zavretý" Mini, teda v USA, Spojenom kráľovstve a v Nemecku. Kabriolet je technicky v podstate zhodný s uzavretou verziou, kvôli dosiahnutiu potrebnej tuhosti však bolo potrebné zosilniť podlahovú plošinu. Strecha vozidla sa automaticky, po stlačení príslušného tlačidla, za 15 sekúnd sklopí do priestoru za zadnými sedadlami. Pri otvorenej streche neruší bočnú líniu ani stredný stĺpik, ktorý vozidlo nemá. Unikátnym prvkom, ktorý zatiaľ iný kabriolet nemá, je posuvné strešné okno, ktoré možno otvárať aj počas jazdy (do rýchlosti 120 km/h), pričom maximálny rozsah otvorenia je 40 cm. Pri zavretej streche je objem batožinového priestoru 165 litrov, zložením strechy sa tento objem zmenší na 120 litrov. Po sklopení zadných sedadiel (pri zavretej streche) možno vo vozidle prepravovať batožiny objemu až 605 litrov. Zadné veko sa sklápa nadol a môže slúžiť ako plošinka, uľahčujúca nakladanie. Podvozok je rovnaký ako u limuzíny, so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Vozidlo je sériovo vystrojené elektrohydraulickým posilňovačom riadenia. Kabriolet je sériovo vystrojený 15-palcovými ráfikmi, na želanie ho možno vystrojiť 16-palcovými alebo 17-palcovými atraktívnymi ráfikmi z ľahkých zliatin. Na pohon kabrioletu slúži 1,6-litrový štvorvalec, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách. Model One Cabrio je poháňaný motorom výkonu 66 kW, ktorého maximálny krútiaci moment je 140 Nm. Týmto motorom vystrojený kabriolet zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 175 km/h. Celková normovaná priemerná spotreba je 7,2 l/100 km. Verziu Cooper Cabrio poháňa motor výkonu 85 kW, ktorého najvyšší krútiaci moment je 150 Nm. Táto verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h, pričom celková priemerná spotreba je 7,3 l/100 km. O vysokú mieru aktívnej bezpečnosti sa stára sériovo montovaný antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily. Za príplatok možno vozidlo vystrojiť stabilizačným systémom a protipreklzovým systémom. Medzi prvky pasívnej bezpečnosti patria zosilnené predné stĺpiky (sú do nich vložené rúrky z vysokopevnej ocele), dvojitý ochranný oblúk z hliníkových rúrok a štyri nafukovacie vankúše (dva čelné a dva bočné). Do sériového výstroja patria aj elektricky ovládané zrkadlá a bočné okná, parkovacia pomôcka, indikátor poklesu tlaku v pneumatikách, výškovo prestaviteľné sedadlo vodiča, výškovo prestaviteľný volant, centrálny zamykací systém s diaľkovým ovládaním a úchyty ISOFIX. Na túto triedu vozidiel je ponuka doplnkového výstroja skutočne veľmi široká. Patrí do nej automatický klimatizačný systém, xenónové reflektory, navigačný systém s farebným displejom, vyhrievané predné okno, kvalitné audiosústavy, snímač dažďa, multifunkčný volant a vnútorné zrkadlo s automatickým stmievaním. Sedadlá vozidla môžu byť potiahnuté kožou. Štvormiestny kabriolet Mini určite ponúkne príjemný zážitok z jazdy na čerstvom vzduchu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu