mal svetovú premiéru na ženevskom autosalóne a výrobca očakáva, že toto vozidlo bude mať úspech najmä na tých trhoch, na ktorých sa dobre predáva aj "zavretý" Mini, teda v USA, Spojenom kráľovstve a v Nemecku. Kabriolet je technicky v podstate zhodný s uzavretou verziou, kvôli dosiahnutiu potrebnej tuhosti však bolo potrebné zosilniť podlahovú plošinu. Strecha vozidla sa automaticky, po stlačení príslušného tlačidla, za 15 sekúnd sklopí do priestoru za zadnými sedadlami. Pri otvorenej streche neruší bočnú líniu ani stredný stĺpik, ktorý vozidlo nemá. Unikátnym prvkom, ktorý zatiaľ iný kabriolet nemá, je posuvné strešné okno, ktoré možno otvárať aj počas jazdy (do rýchlosti 120 km/h), pričom maximálny rozsah otvorenia je 40 cm. Pri zavretej streche je objem batožinového priestoru 165 litrov, zložením strechy sa tento objem zmenší na 120 litrov. Po sklopení zadných sedadiel (pri zavretej streche) možno vo vozidle prepravovať batožiny objemu až 605 litrov. Zadné veko sa sklápa nadol a môže slúžiť ako plošinka, uľahčujúca nakladanie. Podvozok je rovnaký ako u limuzíny, so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovou zadnou nápravou. Vozidlo je sériovo vystrojené elektrohydraulickým posilňovačom riadenia. Kabriolet je sériovo vystrojený 15-palcovými ráfikmi, na želanie ho možno vystrojiť 16-palcovými alebo 17-palcovými atraktívnymi ráfikmi z ľahkých zliatin. Na pohon kabrioletu slúži 1,6-litrový štvorvalec, ktorý sa dodáva v dvoch výkonových verziách. Model One Cabrio je poháňaný motorom výkonu 66 kW, ktorého maximálny krútiaci moment je 140 Nm. Týmto motorom vystrojený kabriolet zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 175 km/h. Celková normovaná priemerná spotreba je 7,2 l/100 km. Verziu Cooper Cabrio poháňa motor výkonu 85 kW, ktorého najvyšší krútiaci moment je 150 Nm. Táto verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 193 km/h, pričom celková priemerná spotreba je 7,3 l/100 km. O vysokú mieru aktívnej bezpečnosti sa stára sériovo montovaný antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily. Za príplatok možno vozidlo vystrojiť stabilizačným systémom a protipreklzovým systémom. Medzi prvky pasívnej bezpečnosti patria zosilnené predné stĺpiky (sú do nich vložené rúrky z vysokopevnej ocele), dvojitý ochranný oblúk z hliníkových rúrok a štyri nafukovacie vankúše (dva čelné a dva bočné). Do sériového výstroja patria aj elektricky ovládané zrkadlá a bočné okná, parkovacia pomôcka, indikátor poklesu tlaku v pneumatikách, výškovo prestaviteľné sedadlo vodiča, výškovo prestaviteľný volant, centrálny zamykací systém s diaľkovým ovládaním a úchyty ISOFIX. Na túto triedu vozidiel je ponuka doplnkového výstroja skutočne veľmi široká. Patrí do nej automatický klimatizačný systém, xenónové reflektory, navigačný systém s farebným displejom, vyhrievané predné okno, kvalitné audiosústavy, snímač dažďa, multifunkčný volant a vnútorné zrkadlo s automatickým stmievaním. Sedadlá vozidla môžu byť potiahnuté kožou. Štvormiestny kabriolet Mini určite ponúkne príjemný zážitok z jazdy na čerstvom vzduchu.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.