ktorá sa stala základom budúcej automobilky.
Keď pominuli vojnové udalosti, začalo sa s rekonštrukciou továrne. V krátkom čase sa rozbehla výroba zameraná na mierové potreby. V rokoch 1952 až 1968 to boli náhradné diely a súčasti motorových vozidiel a traktorov. Pamätný sa stal 20. august 1968, kedy dielňu opustil prvý automobil Dacia 1100 zložený z originálnych francúzskych komponentov. Od roku 1969 už mal podnik licenciu na výrobu automobilu Renault 12, čo bola Dacia 1300 Berline. V roku 1970 sa vo výrobnom programe ocitol typ 1300 Break. Nasledoval rok 1972 a Dacia 1300 Ambulancia, 1975 - 1302 Pick-Up, 1982 - 1304 Pick-Up a Drop-Side, 1989 - 1320 Hatch-Back a 1304 King-Cab, 1990 - 1325 Liberta, 1992 - 1307-1309 Double Cabine, 1995 - Nova 523 a 1997 - Nova 524. V menšom meradle sa produkovalo i kupé Dacia 1410 Sport. Pôsobivý bol prototyp malého osobného automobilu Dacia 500 Lastun s výkonom 17 kW a maximálnou rýchlosťou 106 km/h. V auguste 1999 získala majoritný podiel v podniku znovu automobilka Renault, ktorá prišla s projektom na nový typ SupeRNova. Dnes sa v mestečku Colibasi vzdialenom 20 km od Pitesti a 110 km od Bukurešti montuje moderná Dacia Solenza vo viacerých prevedeniach a jej rôzne úžitkové verzie. Históriu tejto značky je možné rozdeliť na niekoľko etáp. Prvou bola montáž Dacie 1100 z originálnych súčiastok, neskôr niektoré komponenty produkovali už domáce podniky. Nasledovala integrácia motorov, prevodoviek a náprav a nakoniec výroba karosérií.
Koncom osemdesiatych rokov sa na domáci a zahraničný trh dostávalo 100 000 vozidiel ročne. Do Československa sa prvé autá Dacia 1300 doviezli na jar roku 1972. Štátny podnik Mototechna ich z ústredného skladu v Havířove dodával do dvanástich predajní. Už v roku 1975 sa k nám dostalo 6000 vozidiel a v roku 1989 bolo v republike približne 2000 automobilov Renault 12 a 54 000 dácií. Servis zabezpečovala sieť tridsiatich prevádzok.
Pre výrobu modelov a hračiek slúžili ako vzor predovšetkým staršie verzie vozidiel s aspoň donedávna nie príliš priaznivou povesťou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.