nesúceho názov LG Super Racing Weekend. Nápad koncentrovať pozornosť divákov a médií súčasne na niekoľko rozličných sérií sa ozaj vydaril. Spolu s gétečkami sú hlavným lákadlom aj FIA European Touring Car Championship (ETCC - európsky šampionát cestovných vozidiel) a Formula Renault V6 Eurocupom, pričom doplnkový program tvoria nie menej zaujímavé série Formula Renault 2000 Eurocup, Europen Alfa Challenge a Trofeo Maserati.
Tohtoročný kalendár obsahuje desať súťažných víkendov, keď okrem klasiky na Monze, Spa, či Magny Cours si na svoje prídu aj diváci v Brne a prvýkrát i na neeurópskej pôde v Dubaji (Spojené Arabské Emiráty). Sezóna začína 28. marca na Monze, no ešte tri týždne predtým (4. - 5. marca) na rovnakom okruhu za účastí médií prebehnú aj úvodné oficiálne testy pre hlavné disciplíny. Favoritom v FIA GT je minuloročný suverén, stajňa BMS Scuderia Italia, ktorá druhý tím Lister Storm vlani pokorila o 59 bodov! Pravdou síce je, že zmluvu má zatiaľ iba druhá posádka Fabrizio Gollin Luca Cappellari a majstrovská dvojica Thomas Biaggi - Matteo Bobbi nový kontrakt ešte neuzavrela, no vedenie chce za každú cenu zachovať kontinuitu a v nezmenenej zostave titul obhájiť. Pre úplnosť si pripomeňme, že tento tím jazdí s vozidlami Ferrari 550 Maranello, ktoré pripravuje v spolupráci s anglickou firmou Prodrive. Hlavným súperom pre Talianov bude opäť britský tím Lister Racing, ktorý postavil nové podvozky a vyzbrojil ich novým dvanásťvalcovým motorom. Sedlať ich budú posádky Jamie Campbell-Walter / Paul Knapfield a Nathan Kinch s Rakúšanom Totom Wolffom. "V závere roka sme počas testov objavili problém s novým motorom, no podarilo sa nám ho odstrániť. Znova testovať sme začali vo februári a vyzerá to veľmi sľubne," prezradila sympatická šéfka Fiona Pearce. Ďalším vážnym súperom pre BMS Scuderiu bude francúzsky tím JMB Racing, ktorý tento rok plánuje nasadiť do šampionátu hneď tri Ferrari 575 M. Francúzi kúpili novučičké autá priamo od Ferrari Corse Clienti a do konkurencieschopného stavu ich majú dostať Hugues Lardy a Ralf Hahn, ktorý kedysi pracoval ako inžinier aj v tíme Ferrari F1. Posádky vozidiel tím ešte nepredstavil, no predpokladá sa, že by sme za volantom mohli vidieť Terriena, či Pescatoriho. S rovnakou technikov ako tím JMB Racing sa do sezóny rozhodol vstúpiť aj nový tím GPC Squadra Corse, ktorého majiteľom je Talian Giampaulo Coppi. "Postavili sme úplne novú štruktúru, s novými ľuďmi a veríme, že sme dali základ tímu, ktorý bude pracovať v dobrej atmosfére a spojí spoločnú vášeň a spoločné ciele," tvrdí nadšený Coppi, ktorý zatiaľ tiež neprezradil mená svojich pretekárov. Je však zrejme, že sa rozhodne nechystá bojovať o titul. Podobné ambície má aj slovenský tím Ruda Machánka, Machanek Racing, ktorý sa rozhodol absolvovať celú sezónu kategórie N-GT na vozidle Porsche 996 GT3-RS. Spolujazdcom Rudolfa Machánka bude Čech Jaroslav Honzík. Machánek v FIA GT debutoval v Brne 2002, keď Porsche 996 GT3 spolu so Dodom Studeničom i Danom Michlom dopravili do cieľa na jedenástom mieste v kategórii N-GT. Pre tých, ktorí by štart slovenského tímu v FIA GT chceli vidieť na vlastné oči teda dodajme ako vyzerá tohtoročný kalendár: Monza (28.marca), Valencia (18. apríla), Magny-Cours (2. mája), Hockenheim (16. mája), Brno (30. mája), Donington (27. júna), Spa (1. augusta), Imola (5.septembra), Oschersleben (19. septembra) a Dubai (9. októbra).
Nie menej zaujímavé to však bude aj v európskom šampionáte cestovných vozidiel. Ten sa jazdí po skončení hlavného závodu FIA GT na dva približne polhodinové závody. Súboj medzi sebou minulý rok zvádzali vozidlá značiek BMW, Alfa Romeo a Seat. Vlani zvíťazil ex-pilot F1 Gabriele Tarquini na Alfe Romeo 156 Gta iba o jediný bod pred Jorgom Mullerom na BMW 320i. Šampionát tímov však presvedčivo vyhralo BMW a tak sa Taliani tento rok chystajú na odvetu. Alfa k sebe znova pretiahla bývalého šampióna Fabrizia Giovanardiho, ktorý by mal spolu s Tarquinim a mladým Augustom Farfusom pokoriť Nemcov. Do šampionátu na tento rok sú prihlásené aj Peugeoty 307 a Hondy Accord. Určite najväčším lákadlom pre fanúšikov je však štart populárneho Alexa Zanardiho, ktorý pri havárii na pretekoch CART v r. 2001 prišiel o obe dolné končatiny. Zanardi si jazdu v šampionáte ETCC vyskúšal na vlaňajšom záverečnom podujatí (tiež na Monze), kde s BMW skončil na vynikajúcom siedmom mieste. Tento rok absolvuje Alex celú sezónu v tíme BMW Team Italy-Spain. "Beriem to veľmi vážne a chcem byť stopercentne pripravený hneď od úvodu sezóny," hovorí Alex. "Cítim, že som dobrý pretekár, no problém je v tom, že ostatní sú tiež veľmi dobrí," zľahčuje svoju situáciu Zanardi. Počas nedávnych testov však handicapovaný Talian dokázal, že je stále schopný držať krok so špičkou tejto série a myslím, že palce mu určite bude držať nielen celé Taliansko, ale aj fanúšikovia na Slovensku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.