rekordov. Henne začal pretekať v roku 1923 a už v roku 1925 obsadil na Veľkej cene v Monze šieste miesto, pričom si ho všimol vedúci pretekárskeho oddelenia firmy BMW a angažoval ho pre túto firmu. Svoje prvé víťazstvo vo farbách BMW dosiahol Henne na pretekoch v Karslruhe v máji 1926. Koncom 20. rokov sa z Henneho stáva jeden z najvšestrannejších motocyklových pretekárov v Nemecku. Henne bol veľmi ctižiadostivý a zaumienil si, že pre Nemecko získa svetový rýchlostný rekord v kategórii motocyklov. S touto myšlienkou sa Henne obrátil na vtedajšieho šéfa firmy BMW, ktorý ju podporil. Pre rekordný motocykel je vyvinutý kompresorom prepĺňaný motor zdvihového objemu 750 cm3. Dňa 19. septembra 1929 uskutočňuje Henne prvé jazdy s novým motocyklom, pričom už v tento deň prekonáva osem svetových rekordov. Nie všetky z týchto rekordov však boli napokon oficiálne uznané. Najvýznamnejší rekord však bol uznaný a tak sa Henne rýchlosťou 216 km/h stáva najrýchlejším motocyklovým jazdcom na svete. V nasledujúcich rokoch sa rekordné rýchlosti ďalej zvyšujú. V roku 1932 dosahuje Henne v Maďarsku rýchlosť 246 km/h, v roku 1935 na novej diaľnici pri Frankfurte rýchlosť 256 km/h a o rok neskôr (s plne kapotovaným motocyklom) posúva Henne hodnotu rekordu na 272 km/h. V druhej polovici 30. rokov získava Henne úspechy aj ako automobilový pretekár. Vrchol Henneho športovej kariéry však prichádza 28. novembra 1937, keď na letmom kilometri dosahuje tento pretekár priemernú rýchlosť 279 km/h, pri spiatočnej jazde dokonca rýchlosť 280 km/h. Tieto rekordné hodnoty boli potom prekonané až po temer 14 rokoch. Po druhej svetovej vojne si Henne otvoril servis pre vozidlá Mercedes-Benz a od roku 1996 žije na Kanárskych ostrovoch, kde 22. februára oslávil sto rokov svojho života.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.