športová verzia Fiesty, nesúca označenie ST. Nová Fiesta ST nadväzuje na odkaz dnes už legendárneho modelu XR2 z roku 1981 a otvára novú etapu výroby vzrušujúcich malých športových modelov značky Ford, určených pre bežnú premávku.. Toto vozidlo, ktoré na trhu objaví koncom roka 2004, ponúkne motoristom vysoké výkony, vynikajúce jazdné vlastnosti výraznú športový dizajn. Srdcom novej Fiesty ST je výkonný dvojlitrový štvorvalec Duratec s maximálnym výkonom 110 kW. V porovnaní s bežnou Fiestou má model ST inak vyladený podvozok, upravené závesy kolies, tuhšie stabilizátory a športové tlmiče. Fiesta ST bude prvým modelom, ktorý ponesie označenie ST (to znamená Sport Technologies) bez akéhokoľvek doplnkového číselného symbolu. Odteraz budú mať všetky modely modely ST svoje typové označenie ozdobené červeným prúžkom (podobne ako majú modely RS modrý prúžok). Už vyrábané modely Focus ST170 a Mondeo ST220 si ponechajú doterajšie označenie. Svojím dizajnom sa nový model ST už na prvý pohľad odlišuje od ostatných modelov radu Fiesta. Fiesta ST má masku chladiča s väčšími otvormi na prívod chladiaceho vzduchu, nový predný i zadný nárazník, ochranné bočné lišty a lemy podbehov kolies. Športový vzhľad dotvárajú jedenásťramenné liate ráfiky kolies priemeru 17 palcov, na ktorých sú namontované nízkoprofilové športové pneumatiky. Dominantným prvkom interiéru sú výrazne anatomicky tvarované predné sedadlá, ktoré sú čalúnené kombináciou čiernej kože a červenej textílie. Do čalúnenia sedadiel je všité označenie ST. Športovým prvkom je aj kožou obšitý volant s leštenými ramenami. Pokiaľ ide o dynamické vlastnosti, firma Ford zverejnila zatiaľ len informáciu, že Fiesta ST dosiahne rýchlosť 100 km/h o viac než dve sekundy skôr než štandardný model, poháňaný 1,6-litrovým motorom výkonu 74 kW. Ďalšie údaje budú zverejnené až tesne pred uvedením tohto modelu na trh.
Ďalšou novinkou na stánku firmy Ford v Ženeve bude inovovaný populárny model Maverick 4x4. Vozidlo má pozmenený dizajn exteriéru i interiéru a do sortimentu jeho motorov pribudol nový 2,3-litrový štvorvalec. Sortiment motorov, montovaných do modelu Focus C-MAX , bol obohatený o dvojlitrový zážihový motor.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.