výkonnými motormi poháňané modely radu A6 označuje výrobca ako športové limuzíny. Novým dizajnérskym prvkom je výrazná maska chladiča, ktorá má lichobežníkový tvar a je pretiahnutá nadol, takže delí nárazník na dve polovice. Zadnej časti dominujú nízko položené a vodorovne uložené svetlá. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 843 mm, čo je o 83 mm viac ako bol rázvor doterajšieho modelu. Predné kolesá sú vedené štvorprvkovými závesmi, vzadu sú lichobežníkové závesy, známe z modelu A8. Od budúceho roka bude môcť byť á-šestka vystrojená vzduchovým pružiacim systémom s adaptívnymi tlmičmi. Vodič si bude môcť vybrať z niekoľkých charakteristík tlmenia. Celková dĺžka vozidla je 4 916 mm, jeho šírka je 1 855 mm a výška 1 459 mm. Batožinový priestor má objem 546 litrov. V porovnaní s doterajším modelom bola torzná tuhosť karosérie zvýšená o vyše 34 %. Vozidlo je sériovo vystrojené posilňovačom riadenia servotronic, ktorého posilňovací účinok závisí na rýchlosti jazdy. Na pohon nového Audi A6 je k dispozícii päť motorov, z toho dva turbodieselové. Základným zážihovým motorom je 2,4-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 130 kW a maximálny krútiaci moment je 230 Nm. Vidlicový šesťvalec zdvihového objemu 3,2 litra je vystrojený priamym vstrekovaním benzínu, štyrmi ventilmi na valec, variabilným časovaním ventilov a jeho maximálne otáčky sú až 7 200 ot/min. Tento motor má najvyšší výkon 188 kW a jeho maximálny krútiaci moment je 330 Nm. Najvýkonnejšou pohonnou jednotkou celého sortimentu je 4,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý debutoval koncom roka 2002 v modeli Audi S4. Tento motor je vystrojený piatimi ventilmi na valec, rozvodom DOHC, štyrmi snímačmi klopkania, systémom variabilného časovania nasávacích ventilov a statickým zapaľovacím systémom. Motor dosahuje najvyšší výkon 246 kW pri 6 600 ot/min a jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 420 Nm pri 3 500 ot/min. Týmto motorom vystrojený model A6 quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Dvojlitrový turbodieselový motor je vystrojený vstrekovacím systémom čerpadlo-dýza a jeho maximálny výkon je 103 kW. Trojlitrový turbodieselový motor (vidlicový šesťvalec) je vystrojený vstrekovacím systémom common rail najnovšej generácie, ktorý používa piezoelektrické vstrekovače. Tento motor má najvyšší výkon 165 kW a najvyššiu hodnotu krútiaceho momentu dosahuje už pri 1 400 ot/min. Model 3.0 TDI zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 s a jeho maximálna rýchlosť je 243 km/h. Priemerná spotreba mimo mesta je pritom len 6,3 l/100 km, celková priemerná spotreba je 8,3 l/100 km. Podľa použitého motora je prevodovka buď šesťstupňová mechanická alebo šesťstupňová automatická. Na želanie sa montuje aj prevodovka multitronic s plynulou zmenou prevodového pomeru, pričom novinkou je, že vodič si môže zvoliť (páčkami na volante) sedem pevne definovaných prevodových stupňov. Modely 4,2 V8 a 3,0 TDI sú sériovo vystrojené pohonom všetkých štyroch kolies (quattro), model 3,2 V6 môže byť takýmto systémom vystrojený na želanie. Na rozdeľovanie hnacieho momentu medzi prednú a zadnú nápravu slúži stredný diferenciál Torsenovho typu.
Podstatne modernizovaný bol interiér vozidla. V novom modeli A6 debutuje nová generácia trojramenných a štvorramenných volantov. Prístrojová doska je predelená vysokou a širokou strednou konzolou. Pretože vozidlo je vystrojené elektromechanickou parkovacou brzdou (a teda nemá klasickú ovládaciu páku tejto brzdy), mohol byť za radiacou pákou umiestnený ovládací terminál systému MMI (Multi Media Interface). Monochromatický 6,5-palcový displej tohto systému je umiestnený pod horným krytom prístrojovej dosky. Súčasťou systému je rádio s prehrávačom CD. Na želanie môže byť systém MMI vystrojený sedempalcovým farebným displejom a navigačným systémom na báze DVD. Do sériového výstroja patrí automatický klimatizačný systém, snímač svetla, snímač dažďa, stabilizačný systém najnovšej generácie i systém podpory núdzového brzdenia. Do bezpečnostného výstroja patria dvojstupňové čelné, bočné a hlavové nafukovacie vankúše a aktívne opierky hlavy na predných sedadlách. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené bezdotykovým identifikačným systémom, takže vozidlo netreba otvárať klasickým kľúčom, pretože dvere sa odblokujú už pri priblížení sa k vozidlu. Ani na uvedenie motora do činnosti netreba zasúvať kľúč do spínacej skrinky, ale stačí stlačiť tlačidlo na strednej konzole. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené adaptívnym tempomatom, ktorý udržuje bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla. K bezpečnejšej jazde v noci môžu prispieť za príplatok dodávané adaptívne xenónové reflektory, ktoré sa v závislosti na rýchlosti jazdy a uhle natočenia volantu natáčajú do zatáčky.
Niet pochýb o tom, že o športovú limuzínu Audi A6 novej generácie bude medzi tými majetnejšími motoristami veľký záujem.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.