zahraničných investorov. Za hlavné handicapy Poľska považujú analytici vysoké dane a zamestnanecké náklady, byrokraciu a slabú infraštruktúru. Poľská vláda, ktorá nevie preukázať, že je schopná prilákať investorov a znížiť tak 20
Podľa investičných poradcov však poľská vláda ukázala neschopnosť splniť politické sľuby v ďalších oblastiach, čo u investorov vyvolalo obavy o stabilite krajiny ako celku. Juhokórejská automobilka sa tak stala treťou globálnou automobilovou spoločnosťou po automobilkách Toyota a Citroën-Peugeot, ktoré odstúpili od svojich investičných zámerov v Poľsku, čo spôsobilo značnú kritiku na margo stratégie poľskej vlády pri získavaní zahraničných investícií. "Z tohto neúspechu budú musieť byť vyvodené jednoznačné závery," vyhlásil pre poľský rozhlas ekonóm Bohdan Wyznikiewicz. Podľa neho sú byrokracia a nedostatok diaľničnej infraštruktúry hlavnými odradzujúcimi faktormi pre zahraničných investorov.
Šéf automobilky Hyundai Dong-Jin Kim vo vyhlásení pre poľskú vládu uviedol, že faktory ako dodávateľské siete, náklady na pracovnú silu, dostupnosť pracovnej sily, domáce a zahraničné logistické náklady, politická, ekonomická a sociálna stabilita, energetické náklady, kompatibilita domácej legislatívy, podobnosť účtovných systémov s globálnymi štandardami a daňový režim boli hlavnými faktormi, ktoré ovplyvnili investičné rozhodnutie.
Andrzej Zdebski, šéf poľskej agentúry pre informácie a zahraničné investície (PAIIZ) včera súhlasil, že slabou stránkou Poľska bol určite nedostatok železničnej a diaľničnej infraštruktúry.
Od pádu komunizmu v roku 1989 prilákalo Poľsko viac ako 68 miliárd USD (viac ako 2,2 bilióna SK) vo forme priamych zahraničných investícií, ich prílev však v posledných rokoch výrazne klesol. Kým v roku 2 000 prišlo do Poľska 10,6 miliardy USD, v minulom roku ich výška podľa očakávaných údajov klesne pod 6 miliárd USD. Informovali agentúry Reuters a DPA.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.