Korzár logo Korzár

Rindspeed Splash je doma na ceste i vo vode

Švajčiarsky automobilový konštruktér Frank A.Rinderknecht je zakladateľom malej firmy Rinspeed, ktorá sa venuje najmä športovým úpravám sériových

vozidiel. Invenciou prekypujúci Frank si však v ostatných rokoch považuje takpovediac za povinnosť, aby na každom ženevskom autosalóne predstavil nejaký svoj nový "exot", vyznačujúci sa originálnym dizajnom i originálnymi technickými riešeniami. Ide pritom o tak nekonvenčne riešené štúdie, že akákoľvek nádej na ich sériovú výrobu prakticky nejestvuje. Napríklad predvlani predstavila firma Rinspeed v Ženeve "naťahovací" automobil Presto, ktorého dĺžka sa dá zmeniť z 300 cm na 370 cm, a vlani to bola štúdia Bedouin, ktorá sa z pikapu môže premeniť na športové kombi, dosahujúce maximálnu rýchlosť 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Bez unikátu z tvorivej dielne firmy Rinspeed nie je ani tohtoročný ženevský autosalón. V Ženeve má tentoraz svetovú premiéru už desiate koncepčné vozidlo Rinspeed. Frank Rinderknecht si samozrejme dal záležať, aby to bolo čosi unikátne. Zrejme sa mu to podarilo, pretože na stánku Rinspeed má svetovú premiéru prvý športový automobil na svete, ktorý sa cíti doma nie len na ceste, ale aj vo vode. Vozidlo s názvom Splash je vystrojené dôvtipnou sústavou sklopných krídiel, ktoré vyvíjajú vo vode dostatočný vztlak na rýchlu plavbu. Tieto krídla sa sklápajú hydraulickým systémom. Vozidlo Splash je postavené na podvozku s rázvorom 2 345 mm a je dlhé 3 760 mm a široké 1 865 mm. Po rozovretí vodných krídiel má vozidlo či vlastne je to už čln dĺžku 4 125 mm, pričom jeho šírka je až 3 990 mm. Splash má z ocele zhotovený rám, na ktorom je karoséria z uhlíkových kompozitov. Vďaka použitiu ľahkých konštrukčných materiálov je hmotnosť vozidla len 825 kg. Vpredu má vozidlo xenónové reflektory, zadné svetlá sú tvorené sústavou svietiacich diód. Dve ergonomicky tvarované sedadlá sú zhotovené z plastu. Predné 17-palcové i zadné 18-palcové kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách a sú na nich pneumatiky Continental SportContact. Pohonnou jednotkou je dvojvalcový motor firmy Weber, ktorého zdvihový objem je len 750 cm3. Motor so štyrmi ventilmi na valec je prepĺňaný turbodúchadlom a jeho maximálny výkon je impozantných 103 kW pri 7 000 ot/min. Svoj maximálny krútiaci moment 150 Nm dosahuje motor pri 3 500 ot/min. Palivom je buď benzín alebo zemný plyn. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Na pohon vo vode slúži trojlistová vrtuľa priemeru 360 mm. Keď Splash vojde do vody, jeho ponor je 1 300 mm (až po spodok nosných krídiel). Pri zvyšovaní rýchlosti plavby sa začína zväčšovať vztlak, pôsobiaci na nosné krídla, a Splash sa napokon vynorí tak, že jeho ponor je len 400 mm. Na ceste dosiahne Splash maximálnu rýchlosť až 200 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá 5,9 sekundy. Vo vode je maximálna rýchlosť tohto obojživelného vozidla úctyhodných 80 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

A prečo dostal najnovší koncepčný automobil firmy Rinspeed názvo Splash? No zrejme preto, lebo toto slovo možno preložiť ako "čľupnutie". Veď Splash môže skutočne čľupnúť z cesty do vody.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 807
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 116
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 846
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 159
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 939
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 742
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 075
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 235
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 868
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 742
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 075
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 235
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 868
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu