Korzár logo Korzár

Kuriozitou je šesťkolesový superšportový automobil Colini C6W

Jedným z najkurióznejších exponátov dnes otváraného medzinárodného autosalónu v Ženeve je bezpochyby sériová verzia superšportového vozidla Colini

C6W. To, čo robí tento automobil takým zaujímavým, nie je ani výkon motora ani dosahovaná maximálna rýchlosť je to jednoducho počet jeho kolies. Vozidlo Colini C6W má totiž dokopy šesť kolies, pričom vpredu sú dva páry za sebou uložených a riaditeľných kolies. Samotná koncepcia nie je až taká unikátna, ako by sa mohlo zdať, pretože tí starší fanúšikovia pretekov F1 si možno ešte spomenú na monopost Tyrell P34, ktorý mal tiež vpredu pár kolies "navyše". Čo sa od takéhoto usporiadania vlastne sľubuje? Samotný Ferrucio Covini hovorí, že štyri malé kolesá vpredu majú v porovnaní s dvomi kolesami niekoľko výhod. Ide napríklad o vyššiu adhéziu, lepšie brzdné vlastnosti, menšie riziko aquaplaningu, menšie riziko pri defekte jednej pneumatiky a lepšie absorbovanie enrgie pri prípadnom čelnom náraze. O tom, že realizácia takejto koncepcie však nie je vôbec jednoduchá, svedčí to, že na projekte C6W sa pracovalo od roku 1974. Ukončenie vývoja však bolo dlhú dobu brzdené nevyriešenými technickými problémami i nedostatkom finančných prostriedkov. Až nedávna finančná podpora i existencia nových technológií (napríklad systému ABS) umožnili doviesť vývoj unikátneho šesťkolesového vozidla do takej fázy, aby sa dalo uvažovať o jeho sériovej výrobe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Automobil Colini C6W má nosný rám zhotovený z oceľových rúrok. Na tomto ráme je upevnená karoséria, zhotovená z uhlíkových kompozitov a sklolaminátu. V informáciách o vozidle sa uvádza, že jeho rázvor je 2 750 mm, i keď nie je špecifikované, o vzdialenosť medzi ktorými osami ide. Dĺžka vozidla je 4 180 mm, šírka je 1 990 mm a výška len 1 080 mm. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, pričom pružiaco-tlmiace jednotky sú uložené temer horizontálne. Brzdový systém dodal firma Brembo. Na pohon vozidla slúži pred zadnou nápravou uložený 4,2-litrový vidlicový osemvalec zo sortimentu automobilky Audi. Motor, vystrojený štyrmi ventilmi na valec, vyvíja maximálny výkon 283 kW pri 6 400 ot/min. Maximálny krútiaci moment motora je 450 Nm pri 2 700 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Vozidlo s hmotnosťou približne 1 150 kg by malo dosahovať maximálnu rýchlosť 300 km/h. Covini predpokladá, že v závode vo Verbanii na severe Talianska by sa za rok mohlo vyrobiť šesť až osem týchto unikátnych vozidiel. Cena vozidla však zatiaľ nebola stanovená.

SkryťVypnúť reklamu

Ferruccio Covini je zanietený automobilový konštruktér, ktorý si zo svojho koníčka spravil zamestnanie. Po zhotovení niekoľkých prototypov založil Covini v roku 1978 firmu Covini Engineering. Táto firma zhotovila niekoľko zaujímavých prototypov a podieľala sa na vývoji niekoľkých modelov pre iné automobilky. V roku 1978 predstavila firma Covini športový automobil T44 Soleado, vystrojený pohonom všetkých štyroch kolies. V roku 1982 to bolo dvojsedadlové športové vozidlo B24 Sirio a v roku 1986 vyvinul Covini luxusné a elegantné kupé T40 Summit, poháňané štvorlitrovým motorom. Firma Covini sa podieľala aj na vývoji vozidla Callaway C7 (odovdeného z typu Chevrolet Corvette) a na vývoji modelu Cadillac STS (v roku 1993).

Na to, či šesťkolesový superšportový automobil Covini C6W bude mať obchodný úspech, si musíme ešte nejaký čas počkať.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu