C6W. To, čo robí tento automobil takým zaujímavým, nie je ani výkon motora ani dosahovaná maximálna rýchlosť je to jednoducho počet jeho kolies. Vozidlo Colini C6W má totiž dokopy šesť kolies, pričom vpredu sú dva páry za sebou uložených a riaditeľných kolies. Samotná koncepcia nie je až taká unikátna, ako by sa mohlo zdať, pretože tí starší fanúšikovia pretekov F1 si možno ešte spomenú na monopost Tyrell P34, ktorý mal tiež vpredu pár kolies "navyše". Čo sa od takéhoto usporiadania vlastne sľubuje? Samotný Ferrucio Covini hovorí, že štyri malé kolesá vpredu majú v porovnaní s dvomi kolesami niekoľko výhod. Ide napríklad o vyššiu adhéziu, lepšie brzdné vlastnosti, menšie riziko aquaplaningu, menšie riziko pri defekte jednej pneumatiky a lepšie absorbovanie enrgie pri prípadnom čelnom náraze. O tom, že realizácia takejto koncepcie však nie je vôbec jednoduchá, svedčí to, že na projekte C6W sa pracovalo od roku 1974. Ukončenie vývoja však bolo dlhú dobu brzdené nevyriešenými technickými problémami i nedostatkom finančných prostriedkov. Až nedávna finančná podpora i existencia nových technológií (napríklad systému ABS) umožnili doviesť vývoj unikátneho šesťkolesového vozidla do takej fázy, aby sa dalo uvažovať o jeho sériovej výrobe.
Automobil Colini C6W má nosný rám zhotovený z oceľových rúrok. Na tomto ráme je upevnená karoséria, zhotovená z uhlíkových kompozitov a sklolaminátu. V informáciách o vozidle sa uvádza, že jeho rázvor je 2 750 mm, i keď nie je špecifikované, o vzdialenosť medzi ktorými osami ide. Dĺžka vozidla je 4 180 mm, šírka je 1 990 mm a výška len 1 080 mm. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, pričom pružiaco-tlmiace jednotky sú uložené temer horizontálne. Brzdový systém dodal firma Brembo. Na pohon vozidla slúži pred zadnou nápravou uložený 4,2-litrový vidlicový osemvalec zo sortimentu automobilky Audi. Motor, vystrojený štyrmi ventilmi na valec, vyvíja maximálny výkon 283 kW pri 6 400 ot/min. Maximálny krútiaci moment motora je 450 Nm pri 2 700 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Vozidlo s hmotnosťou približne 1 150 kg by malo dosahovať maximálnu rýchlosť 300 km/h. Covini predpokladá, že v závode vo Verbanii na severe Talianska by sa za rok mohlo vyrobiť šesť až osem týchto unikátnych vozidiel. Cena vozidla však zatiaľ nebola stanovená.
Ferruccio Covini je zanietený automobilový konštruktér, ktorý si zo svojho koníčka spravil zamestnanie. Po zhotovení niekoľkých prototypov založil Covini v roku 1978 firmu Covini Engineering. Táto firma zhotovila niekoľko zaujímavých prototypov a podieľala sa na vývoji niekoľkých modelov pre iné automobilky. V roku 1978 predstavila firma Covini športový automobil T44 Soleado, vystrojený pohonom všetkých štyroch kolies. V roku 1982 to bolo dvojsedadlové športové vozidlo B24 Sirio a v roku 1986 vyvinul Covini luxusné a elegantné kupé T40 Summit, poháňané štvorlitrovým motorom. Firma Covini sa podieľala aj na vývoji vozidla Callaway C7 (odovdeného z typu Chevrolet Corvette) a na vývoji modelu Cadillac STS (v roku 1993).
Na to, či šesťkolesový superšportový automobil Covini C6W bude mať obchodný úspech, si musíme ešte nejaký čas počkať.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.