Korzár logo Korzár

Kuriozitou je šesťkolesový superšportový automobil Colini C6W

Jedným z najkurióznejších exponátov dnes otváraného medzinárodného autosalónu v Ženeve je bezpochyby sériová verzia superšportového vozidla Colini

C6W. To, čo robí tento automobil takým zaujímavým, nie je ani výkon motora ani dosahovaná maximálna rýchlosť je to jednoducho počet jeho kolies. Vozidlo Colini C6W má totiž dokopy šesť kolies, pričom vpredu sú dva páry za sebou uložených a riaditeľných kolies. Samotná koncepcia nie je až taká unikátna, ako by sa mohlo zdať, pretože tí starší fanúšikovia pretekov F1 si možno ešte spomenú na monopost Tyrell P34, ktorý mal tiež vpredu pár kolies "navyše". Čo sa od takéhoto usporiadania vlastne sľubuje? Samotný Ferrucio Covini hovorí, že štyri malé kolesá vpredu majú v porovnaní s dvomi kolesami niekoľko výhod. Ide napríklad o vyššiu adhéziu, lepšie brzdné vlastnosti, menšie riziko aquaplaningu, menšie riziko pri defekte jednej pneumatiky a lepšie absorbovanie enrgie pri prípadnom čelnom náraze. O tom, že realizácia takejto koncepcie však nie je vôbec jednoduchá, svedčí to, že na projekte C6W sa pracovalo od roku 1974. Ukončenie vývoja však bolo dlhú dobu brzdené nevyriešenými technickými problémami i nedostatkom finančných prostriedkov. Až nedávna finančná podpora i existencia nových technológií (napríklad systému ABS) umožnili doviesť vývoj unikátneho šesťkolesového vozidla do takej fázy, aby sa dalo uvažovať o jeho sériovej výrobe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Automobil Colini C6W má nosný rám zhotovený z oceľových rúrok. Na tomto ráme je upevnená karoséria, zhotovená z uhlíkových kompozitov a sklolaminátu. V informáciách o vozidle sa uvádza, že jeho rázvor je 2 750 mm, i keď nie je špecifikované, o vzdialenosť medzi ktorými osami ide. Dĺžka vozidla je 4 180 mm, šírka je 1 990 mm a výška len 1 080 mm. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, pričom pružiaco-tlmiace jednotky sú uložené temer horizontálne. Brzdový systém dodal firma Brembo. Na pohon vozidla slúži pred zadnou nápravou uložený 4,2-litrový vidlicový osemvalec zo sortimentu automobilky Audi. Motor, vystrojený štyrmi ventilmi na valec, vyvíja maximálny výkon 283 kW pri 6 400 ot/min. Maximálny krútiaci moment motora je 450 Nm pri 2 700 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Vozidlo s hmotnosťou približne 1 150 kg by malo dosahovať maximálnu rýchlosť 300 km/h. Covini predpokladá, že v závode vo Verbanii na severe Talianska by sa za rok mohlo vyrobiť šesť až osem týchto unikátnych vozidiel. Cena vozidla však zatiaľ nebola stanovená.

SkryťVypnúť reklamu

Ferruccio Covini je zanietený automobilový konštruktér, ktorý si zo svojho koníčka spravil zamestnanie. Po zhotovení niekoľkých prototypov založil Covini v roku 1978 firmu Covini Engineering. Táto firma zhotovila niekoľko zaujímavých prototypov a podieľala sa na vývoji niekoľkých modelov pre iné automobilky. V roku 1978 predstavila firma Covini športový automobil T44 Soleado, vystrojený pohonom všetkých štyroch kolies. V roku 1982 to bolo dvojsedadlové športové vozidlo B24 Sirio a v roku 1986 vyvinul Covini luxusné a elegantné kupé T40 Summit, poháňané štvorlitrovým motorom. Firma Covini sa podieľala aj na vývoji vozidla Callaway C7 (odovdeného z typu Chevrolet Corvette) a na vývoji modelu Cadillac STS (v roku 1993).

Na to, či šesťkolesový superšportový automobil Covini C6W bude mať obchodný úspech, si musíme ešte nejaký čas počkať.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Spravodajstvo

Dôvodom sú podujatia Tajomná Levoča a Karpatský remeselný trh.


SITA
Ilustračné foto.

Mestská hromadná doprava neobslúži niektoré zastávky.


SITA

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  6. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  2. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  3. Invázne rastliny ako superpotraviny
  4. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  5. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  7. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  8. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 6 447
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 187
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 3 818
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 3 462
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 001
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 594
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 790
  8. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž 1 586
  1. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť.
  2. Martin Šuraba: Košická električka #1 (2/2)
  3. Dávid Polák: Robia šaty človeka…?
  4. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (15. - 21.8.1925)
  5. Martin Greguš: Je plat prezidenta Pellegriniho vo výške cca 18 000 eur mesačne primeraný slovenským pomerom?
  6. Milan Removčík: Martinské hole
  7. Jozef Huljak: Ako Trump letí na Aljašku kúpiť mier od Putina
  8. Martin Fronk: Turecký sandžak uprostred Slovenska?
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 349
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 13 079
  3. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 756
  4. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 8 655
  5. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 547
  6. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 213
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 7 054
  8. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 6 474
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu