Korzár logo Korzár
Sobota, 23. október, 2021 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Kuriozitou je šesťkolesový superšportový automobil Colini C6W

Jedným z najkurióznejších exponátov dnes otváraného medzinárodného autosalónu v Ženeve je bezpochyby sériová verzia superšportového vozidla Colini

C6W. To, čo robí tento automobil takým zaujímavým, nie je ani výkon motora ani dosahovaná maximálna rýchlosť je to jednoducho počet jeho kolies. Vozidlo Colini C6W má totiž dokopy šesť kolies, pričom vpredu sú dva páry za sebou uložených a riaditeľných kolies. Samotná koncepcia nie je až taká unikátna, ako by sa mohlo zdať, pretože tí starší fanúšikovia pretekov F1 si možno ešte spomenú na monopost Tyrell P34, ktorý mal tiež vpredu pár kolies "navyše". Čo sa od takéhoto usporiadania vlastne sľubuje? Samotný Ferrucio Covini hovorí, že štyri malé kolesá vpredu majú v porovnaní s dvomi kolesami niekoľko výhod. Ide napríklad o vyššiu adhéziu, lepšie brzdné vlastnosti, menšie riziko aquaplaningu, menšie riziko pri defekte jednej pneumatiky a lepšie absorbovanie enrgie pri prípadnom čelnom náraze. O tom, že realizácia takejto koncepcie však nie je vôbec jednoduchá, svedčí to, že na projekte C6W sa pracovalo od roku 1974. Ukončenie vývoja však bolo dlhú dobu brzdené nevyriešenými technickými problémami i nedostatkom finančných prostriedkov. Až nedávna finančná podpora i existencia nových technológií (napríklad systému ABS) umožnili doviesť vývoj unikátneho šesťkolesového vozidla do takej fázy, aby sa dalo uvažovať o jeho sériovej výrobe.

Automobil Colini C6W má nosný rám zhotovený z oceľových rúrok. Na tomto ráme je upevnená karoséria, zhotovená z uhlíkových kompozitov a sklolaminátu. V informáciách o vozidle sa uvádza, že jeho rázvor je 2 750 mm, i keď nie je špecifikované, o vzdialenosť medzi ktorými osami ide. Dĺžka vozidla je 4 180 mm, šírka je 1 990 mm a výška len 1 080 mm. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, pričom pružiaco-tlmiace jednotky sú uložené temer horizontálne. Brzdový systém dodal firma Brembo. Na pohon vozidla slúži pred zadnou nápravou uložený 4,2-litrový vidlicový osemvalec zo sortimentu automobilky Audi. Motor, vystrojený štyrmi ventilmi na valec, vyvíja maximálny výkon 283 kW pri 6 400 ot/min. Maximálny krútiaci moment motora je 450 Nm pri 2 700 ot/min. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Vozidlo s hmotnosťou približne 1 150 kg by malo dosahovať maximálnu rýchlosť 300 km/h. Covini predpokladá, že v závode vo Verbanii na severe Talianska by sa za rok mohlo vyrobiť šesť až osem týchto unikátnych vozidiel. Cena vozidla však zatiaľ nebola stanovená.

Ferruccio Covini je zanietený automobilový konštruktér, ktorý si zo svojho koníčka spravil zamestnanie. Po zhotovení niekoľkých prototypov založil Covini v roku 1978 firmu Covini Engineering. Táto firma zhotovila niekoľko zaujímavých prototypov a podieľala sa na vývoji niekoľkých modelov pre iné automobilky. V roku 1978 predstavila firma Covini športový automobil T44 Soleado, vystrojený pohonom všetkých štyroch kolies. V roku 1982 to bolo dvojsedadlové športové vozidlo B24 Sirio a v roku 1986 vyvinul Covini luxusné a elegantné kupé T40 Summit, poháňané štvorlitrovým motorom. Firma Covini sa podieľala aj na vývoji vozidla Callaway C7 (odovdeného z typu Chevrolet Corvette) a na vývoji modelu Cadillac STS (v roku 1993).

Na to, či šesťkolesový superšportový automobil Covini C6W bude mať obchodný úspech, si musíme ešte nejaký čas počkať.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  4. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  5. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  6. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  7. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  8. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Zánovné vozidlá na slovenskom trhu za rok zdraželi až o 15 %
  3. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania
  4. Darujte úsmev dvakrát pre šťastie mnohých rodín
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  7. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  8. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 677
  2. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 9 179
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 6 393
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 133
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 3 829
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 506
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 463
  8. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 767
  9. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 2 480
  10. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 2 456

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Štefan Vidlár: 613 a 363
  3. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  4. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  5. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  6. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  7. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  8. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 404
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 690
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 065
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 029
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 480
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 458
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 192
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 190
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis)
  2. Štefan Vidlár: 613 a 363
  3. Anton Kovalčík: Ublíženejší vyhráva.
  4. Jozo Peric: Nemecká Lufthansa sa zbavuje dlhov vydaním nových akcií, trhy jej zatiaľ veria
  5. Lucia Žárska: Nedostatok čipov si riešia firmy po svojom
  6. Olívia Lacenová: Rok a pol od prvých lockdownov: Ako si vedie EU, UK a USA?
  7. Soňa Kallová: Meditácia Vipassana: o čom to je
  8. Nicholas Wintzler: Séria Agnosia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 32 404
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 14 690
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 10 065
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 029
  5. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 5 480
  6. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 458
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží 4 192
  8. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ??? 4 190
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop
Skryť Zatvoriť reklamu