časť nesúca názov CART (pôvodný názov IndyCar súd zakázal používať niekoľko rokov), v ktorej zostali všetky dôležité tímy i väčšina pretekárskych hviezd. Druhá skupina (rebelov) vedené majiteľom slávneho ovalu v Indianapolis, Tony Georgem, sa zlúčila pod názvom Indy Racing League (IRL), no jej séria sa jazdila iba na ovaloch, bola výkonnostne zaostalejšia a netešila sa prílišnému záujmu médií. Jediným tromfom boli najslávnejšie preteky na kontinente a zároveň najstaršie na svete 500 míľ Indianapolis. Lenže Anthony Hulman George sa ukázal ako veľmi šikovný manažér a postupne celú situáciu otočil vo svoj prospech. Skostnatela séria CART reprezentovaná konzervatívnou skupinou majiteľov pomaly začala zaostávať a od roku 2002 ohlásili prechod k IRL najdôležitejšie tímy CART, tímy Ganassi a Penske. Kríza v CART sa prehlbuje a jej jedinou prednosťou je dnes už iba pestrosť súťažných tratí, keď sa preteká na ovaloch, mestských tratiach i prírodných okruhoch. Na škodu veci sa zatiaľ obe skupiny stále nedohodli a ťapkajú si svoje formičky na vlastných pieskoviskách. Zlúčenie, či totálny kolaps jednej z nich je však evidentne už iba otázkou času. Mimochodom od tohto roku smie IRL opäť používať pôvodný názov IndyCar.
Deviata sezóna IRL, vlastne dnes už IRL IndyCar, má na programe zasa šestnásť pretekov výlučne na ovaloch. Tri z nich sa jazdia dokonca v noci a vrcholom sezóny je 500 Indianapolis 30. mája. Počas uplynulého víkend odštartovala sezóna pretekmi v Miami na Floride, kde v posledných rokoch dominoval Sam Hornish jr., šampión série z rokov 2001, 2002. Nuž a tradíciu neporušil ani tentoraz, hoci o víťazovi sa v dramatickom súboji medzi Hornishom a Castronevesom rozhodovalo až v poslednom kole. Sam Hornish v tíme Penske nahradil Brazílčana Gila de Ferrana, ktorý sa s pretekaním vlani rozlúčil. Marlboro Team Penske do sezóny nastúpil s novým monopostom Dallara poháňaným motorom Toyota (všetky autá série obúva Firestone) a jeho dvojica Hornish Castroneves urobila starému pánovi Rogerovi ozajstnú radosť. Popravde povedané, zvíťaziť mal "pavúčí muž" z Brazílie, ktorý viedol väčšinu z dvestokolových pretekov. Američan z Ohia však ukázal väčšie srdce, zatlačil v rozhodujúcom okamihu a v cieli bol prvý o neuveriteľných 0,0698 sek.! "Bolo to vskutku vzrušujúce," priznal v cieli Hornish, ktorý vyhral v Miami už tretie preteky. "Je to pre mňa veľký deň zvíťaziť pri svojom debute v tíme Penske. Všetci ma tu vrelo privítali a vytvorili mi priam domáce prostredie. Myslím, že máme pred sebou úspešnú sezónu." Tak nadšený ako Hornish však rozhodne nebol Helio CastroNeves. "Očakával som napínavý záver," priznal Brazílčan, ktorý štartoval z desiateho miesta a viedol 85 kôl. "Bolo to kruté. Ale šampionát môže vyhrať aj ten, kto sa umiestňuje v pretekoch na druhých miestach. Ukázali sme, že sme veľmi silní a sezóna je ešte dlhá." Na otázku či vidí rozdiel jazdiť v tíme s Hornishom alebo s de Ferranom Castroneves odpovedal, že v tom žiadny rozdiel pre neho nie je. V podtóne však jasne zaznelo, že sa už nemôže dočkať, ako to Hornishovi pri prvej príležitosti "vráti". Za vozidlami Rogera Penskeho skončil Dan Wheldon z tímu Andretti Green. Tri nasledujúce mená sú nám známe aj z F1. Takagi, Thomas Scheckter i Manning už pilotovali monoposty kráľovskej disciplíny a zdá sa, že im táto skúsenosť pomáha aj za Oceánom. Smolu mal čerstvý ašpirant na kokpit v tíme Toyota F1 pre sezónu 2005 a zároveň úradujúci šampión IRL, Novozélanďan Scot Dixon, keď po kolízii musel z pretekov odstúpiť už v 88 kole. Druhé podujatie série IRL IndyCar je na programe 21. marca v Arizone na ovale vo Phoenixe.
Výsledky: 1. Sam Hornish jr. (Penske) 1:57:56,3961 (241,75 km/h), 2. Helio Castroneves (Penske) + 0,0698, 3. Dan Wheldon (Andretti-Green), 4. Tora Takagi (Mo Nunn Racing), 5. Thomas Scheckter (Panther Racing), 6. Darren Manning (Ganassi Racing), 7. Buddy Rice (Team Rahal), 8. Tony Kanaan (Andretti-Green), 9. Scott Sharp (Kelley racing), 10. Robbie Buhl (Dreyer&Reynbold Racing).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.