Oddelenie prvej triedy pripomínalo dostavník. Malo sklenené okná, čalúnené sedadlá a podobné usporiadanie, ako oddelenie druhej a tretej triedy. pobyt v tejto triede bol pokojnejší, pretože sa nachádzala ďalej od kolies. Druhú triedu tvoril jednoduchší otvorený vagón so sedadlami. V porovnaní s prvou triedou tu nebolo toľko priestoru na nohy. Tretia trieda nemala žiadne sedadlá a cestujúci znášali poveternostné vplyvy. Čoskoro nastala situácia, že hoci sa konštrukcia vozňov neustále vylepšovala, neraz sa v tretej triede tiesnilo aj štyri razy viac ľudí než v prvej triede a navyše tá prestala byť pre niektorých dostatočne dobrá i drahá.
Náročnej klientele železníc v plnej miere vyhovel americký konštruktér a obchodník George M. Pullman. V roku 1865 predstavil prvé naozaj komfortné lôžkové vozne a pokračoval ponukou prvotriednych jedálnych zariadení so všetkým, na čo si len cestujúci spomenuli. V pullmanoch sa dokonca konali nedeľné bohoslužby. Vrcholný dojem z pohodlia a luxusu v človeku zanecháva hlavne známy vozeň Pullman Topaz z roku 1914. Pullmany premávajúce v Británii preslávilo, okrem prepychového zariadenia, nádherné drevené obloženie. Klasické sedadlá nahradili kreslá, pri každom nechýbal sklenený stolík a mosadzná stolová lampa s tlačidlom na privolanie sprievodcu. Občerstvenie sa, samozrejme, podávalo priamo na mieste. Na oboch koncoch vozňa boli umiestnené súkromné oddelenia so štyrmi sedadlami, nazývané kupé. Špičkové pullmany zďaleka prevyšovali úroveň hotelového vybavenia v mestách, cez ktoré prechádzali. Železničné spoločnosti na vzniknutý stav reagovali výstavbou luxusných hotelov v blízkosti veľkých staníc. Cestovanie koľajovou dopravou sa takto stalo módnou záležitosťou bohatých a vysokopostavených spoluobčanov. Luxusný vlak zoradený z pulmanov je možné vidieť v podstatnej časti filmu Vražda v Orient exprese, natočenom podľa knihy Aghaty Christie.
Viaceré modelársky firmy si do svojho výrobného programu zaradili modely nadštandardných vozňov, nezriedka typu Pullman. Aj keď sa ojedinele v obchodnej sieti objavia plastikové stavebnice pullmanov, v jednoduchej úprave pre detskú železnicu by sme ich hľadali márne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.