Nemecký superšampión Schumacher zvíťazil suverénnym spôsobom štart cieľ a pripísal si už sedemdesiate prvé víťazstvo. Hegemóniu "červených" naviac druhým miestom potvrdil Barrichello a pre Ferrari to znamenalo 168 víťazstvo a zároveň 62 dvojité víťazstvo.
Ak už však samotné preteky boli navonok nudné, tak v zákulisí sa diali celkom zaujímavé veci. Už vo štvrtok sa o zábavu postarali dvaja najatí komici (vydávajúci sa za novinárov), ktorí si priamo na oficiálnej tlačovke strieľali s Kolumbijčana Montoyu. Došlo to až tak ďaleko, že po otázke, či si pilot tímu Williams nezájde zahrať golf s mamou fiktívneho novinára sa Juan Pablo prítomným poďakoval a evidentne nahnevaný odišiel. "V danej situácii sa mi návrh zahrať si golf s niečiou mamou, či babkou vôbec nezdal vtipný," vysvetľoval svoj neprofesionálny odchod o deň neskôr. "Profesionálne správanie sa predsa neočakáva iba odo mňa, ale aj od ostatných prítomných. Za iných okolností by mi však podobné srandičky rozhodne nevadili." Zatiaľ čo sa novinárska obec zabávala na Montoyovi, v táboroch jednotlivých tímov sa zvyšovalo napätie. Už od prvých jázd totiž ferrari jasne demonštrovalo svoju prevahu a po trati doslova lietalo o sekundu na kolo rýchlejšie ako jeho súperi. Deprimujúce pri tom bolo aj to, že Schumacherovi v piatok na nastavenie a rozhodnutie o voľbe pneumatík do kvalifikácie stačilo iba devätnásť kôl (konkurencii približne raz toľko)! "Auto má obrovský potenciál, ktorý sa ukázal hneď po prvých jazdách," nešetril nervy rivalov Michael Schumacher. Asi najviac rozčarovaný bol tím Williams. Pred sezónnou všetci svorne verili, že dozrel čas na atak majstrovského titulu, no Melbourne vrátila britský tím na zem. "Máme problémy s aerodynamikou, naše auto je ťažké a pneumatiky sú dobré iba niekoľko kôl, potom sa rýchlo opotrebúvajú," zhrnul balík odhalených problémov nešťastný Ralf Schumacher. "Škaredé kačiatko" z Grove už v kvalifikácii v rukách Montoyu strácalo 0,6-1,0 sek. a v pod Ralfovým vedením dokonca až 1,5 sekundy, čo sa nezmenilo ani v pretekoch a po vynásobení počtom kôl bola strata doslova frustrujúca. "S niečím takým som nepočítal. Neviem si predstaviť, že by sme v nasledujúcich dvoch závodoch Ferrari porazili. Dúfam, že dnešný výsledok niektorých ľudí konečne prebudí," až nečakane ostro hodnotil stav Ralf po pretekoch (to veští ochladenie vzťahov s vedením a utvrdzuje špekulácie o Nemcovom odchode po sezóne). Ešte horšie na tom bol však tím McLaren! Z Melbourne odchádzal so ziskom chudobného bodíka za DC-ho ôsme miesto a Ronovi Dennisovi do reči veľmi nebolo. "Povedať, že to bol ťažký víkend je slabé. Myslíme si, že vieme v čom sa musíme zlepšiť. Naše problémy vyrieši iba dôsledná analýza a plán orientovaný na oživenie tímu." Na druhej strane však treba povedať, že mclareny zaostávali v kvalifikácii iba pol sekundy za ferrari a nebyť nevydarenej druhej kvalifikácie, to mohlo vyzerať lepšie. Pravdou samozrejme je, že sa potvrdili problémy s motorom na ktoré už v úvode pretekov doplatil Räikkonen. "Dramaticky začala stúpať teplota vody a my sme nevedeli prečo," objasňoval Kimiho odstúpenie Norbert Haug, športový šéf Mercedes. "Potom odrazu voda stratila tlak. Bez vody nie je chladenie a to znamená poruchu motora." McLaren sa teda podobne ako Williams pasuje sám so sebou a tímu Ferrari tak vyvstávajú noví súperi. Od Renaultu sa hra na druhé husle očakáva, no v kombinácii s impotenciou menovaných tímov sa jeho dispozície zväčšujú a Alonso ich aj patrične zúžitkoval tretím miestom. "Bol som pomalý, aby som atakoval Ferrari, no dokázal som utiecť Jensonovi (Buttonovi) i williamsom," priznával spokojný Alonso, ktorý od extempore s Montoyom hneď po štarte prakticky celý závod odjazdil pokojne na bronzovom mieste. Novým mužom (tímom) v hre sa však črtá Angličan Jenson Button. Už predsezónne časy upozorňovali, že nový monopost tímu BAR je rýchly, no pravdu mala napovedať až konfrontácia v pretekoch. "Štart sa mi veľmi nepodaril, ale aj tak som sa nejaký čas dokázal držať na štvrtom mieste," opisoval Button, ktorý už v kvalifikácii prekvapil zhodným časom s Montoyom a postavením v druhom rade. "Ralf ma predbehol pri mojej zastávke v depe, keď som mal problémy s tankovaním a iba Montoya ma predbehol na trati. Musíme teda zlepšiť rýchlosť v pretekoch, no na začiatok sezóny je to myslím slušný výsledok." Vedľa šiesteho
Výsledky: 1. M. Schumacher (ferrari) 1:24:15,757 (219,01 km/h), 2. Barrichello (ferrari) + 13,605, 3. Alonso (renault) + 34,673, 4. R. Schumacher (williams-bmw) + 1:00,423, 5. Montoya (williams-bmw) + 1:08,536, 6. Button (bar-honda) + 1:10,598, 7. Trulli (renault), 8. Coulthard (mclaren-mercedes), 9. Sato (bar-honda), 10. Fisichella (sauber-petrobras), všetci 1 kolo, 11. Klien (jaguar-cosworth), 12. da Matta (toyota), 13. Panis (toyota), všetci 2 kolá, 14. Pantano (jordan-ford). ((PP: M. Schumacher 1:24,408 (226,172 km/h), NK: M. Schumacher 1:24,125 (226,933 km/h) v 29. kole - nový rekord, Viedli: 1.-58. kolo M. Schumacher)). Priebežné poradie jazdcov: 1. M. Schumacher 10 bodov, 2. Barrichello 8, 3. Alonso 6, 4. R. Schumacher 5, 5. Montoya 4, 6. Button 3, 7. Trulli 2, 8. Coulthard 1. Priebežné poradie tímov:: 1. Ferrari 18 bodov, 2. BMW Williams 9, 3. Renault 8, 4. BAR-Honda 3, 5. McLaren Mercedes 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.