Amerika vracia mexickou rely. Pre všetky tímy je to prakticky veľký krok do neznáma, pretože miestne podmienky sa nedajú prirovnať k žiadnym iným. Základným rozdielom je, že súťaž sa bude jazdiť vo vysokej nadmorskej výške, ktorá výkonnosti motorov príliš neprospieva. Povrchom je prašná šotolina na tvrdom podklade a v tomto ročnom období je naviac v Mexiku horúco a nedostatok vlahy. O miestnych podmienkach však určite najviac nateraz vie Nicky Grist (bývalý co-driver), ktorého si usporiadatelia prizvali na pomoc pri výbere trate a posúdení bezpečnosti. "Podľa môjho názoru sú úseky poriadne náročné," vraví Grist. "Asi 30 percent sa jazdí na pomalej a kľukatej trati, 50 percent úsekov je rýchlych a zvyšok veľmi rýchly. Trate sú vo výbornom stave a pretekári budú určite spokojní. Absolvovať takúto rely bude pre nich určite zážitkom," dodáva bývalý spolujazdec Colina McRaeho. Ešte lepšie ako Angličan však miestne pomery pozná Harri Rovanpera, ktorý tu v roku 2002 s Peugeotom 206 dokonca zvíťazil a v tíme Peugeot nahrádza neúspešného Loixa. Podmienky v Mexiku si však bol okukať aj líder priebežného poradia majstrovstiev sveta, Francúz Sebastien Loeb, ktorý si sem vlani "odskočil" súkromne. "Je fajn mať predstavu o povrchu a prostredí podujatia i v súvislosti s voľbou pneumatík," tvrdí pilot tímu Citroën. "Úseky sú kombináciou úzkych a pomalých úsekov so širokými a rýchlymi. Vedú nádhernou prírodou, ktorá je úplne iná, než poznáme.". Centrom podujatia je piate najväčšie mesto Mexika, Leone v spolkovom štáte Guanajuato. Organizátori pre posádky pripravili pätnásť rýchlostných skúšok s celkovou dĺžkou 394 kilometrov. Spolu s prejazdmi má však celé podujatie dĺžku až 1041 kilometrov. Začína sa zajtra 12. marca, keď sú na programe štyri eresky (108 km). V sobotu je ich naplánovaných šesť (154 km) a v nedeľu zvyšných päť (132 km). Najdlhšou je viac ako tridsaťkilometrová vložka Ibarrilla, ktorá sa jazdí dvakrát v nedeľu. Vzhľadom na časový posun by sme víťaza mali poznať niekedy v nedeľu podvečer (asi o 19.00 - 20.00).
Po dlhých jednaniach sa mexická rely nakoniec predsa pôjde podľa nových upravených pravidiel. Mení sa systém zoznamovacích jázd, ktoré sa doteraz jazdili v utorok i v stredu a dnešok je vyhradený na technické preberanie, shakedown, slávnostný štart a prípadne superšpeciál. Odteraz sa však celý tento program musí vtesnať do dvoch dní (stredy a štvrtka). Od mexickej rely sa zavádza tiež takzvaný flexi servis v ktorom je dvadsať minút vyhradených na opravu jedného auta. Do tohto servisu prichádzajú vozidlá postupne, teda až keď mechanici obslúžia prvé auto, smie do servisu vojsť aj druhý voz. K tejto časovej dĺžke sú ešte dispozícii ďalšie tri minúty, ktorú sú špeciálne určené na voľbu a prezúvanie pneumatík. Inak jedna posádka smie počas podujatia použiť maximálne šesťdesiat pneumatík, ktoré sa musia nahlásiť už v pondelok. Tímová pomoc v podobe požičania kolies inej posádke je zakázaná. Doplňme si ešte , že na severoamerický kontinent cestovali tímy v týchto zostavách. Peugeot vedľa Marcusa Gronholma nasadil už spomínaného Harri Rovanperu, Citroen posiela osvedčenú dvojicu Sebastien Loeb a Carlos Sainz, Subaru zasa Pettera Solberga a Mikko Hirvonena. K Markko Martinovi v tíme Ford sa zasa vracia Francois Duval a podobne ako v tíme Mitsubishi vedľa bratov Panizzi uvidíme opäť Gigi Galliho. Celkom na záver si už iba pripomeňme aktuálny stav majstrovstiev sveta. V značkách vedie Citroen (24 bodov) pred Fordom (22), Peugeotom (17), Subaru (10) a Mitsubishi (3). Poradie pilotov po dvoch úvodných podujatiach je: 1. Loeb 20 bodov, 2. Gronholm 13, 3. Märtin 10, 4. P. Solberg 8, 5. Duval 6, 6. Tuohino 5 b., 7. Loix a Sainz 4, 9. Panizzi a H. Solberg 3, 11. Burri a Carlsson 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.