Korzár logo Korzár

Reťazec Lidl prichádza rozpútať cenovú vojnu

Bratislava - Tento rok pribudne na Slovensku ďalší obchodný reťazec. Spoločnosť Lidl by mala podľa neoficiálnych informácií otvoriť už v máji 20 až

30 predajní po celom Slovensku.

Lidl je na celom svete známy nízkymi cenami. Vlani po otvorení predajní v Českej republike sa ihneď stal najlacnejšou maloobchodnou sieťou.

"Našou stratégiou je nevyjadrovať sa pre médiá," povedala sekretárka spoločnosti, keď sme sa snažili spojiť s jej vedením. Lidl nemá hovorcu a sekretárka nás odmietla prepojiť na riaditeľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väčšina predajní, ktoré budú otvorené, je už dokončených. Podľa povolení úradov životného prostredia by tento a budúci rok malo byť na Slovensku otvorených najmenej 50 predajní Lidl. Vybudovaný je už aj centrálny sklad v Nemšovej.

SkryťVypnúť reklamu

Tento rok by mal Lidl podľa informácií SME otvoriť predajne v dvoch vlnách. Prvá prebehne v máji a druhá v novembri alebo decembri. Vždy bude otvorených viacero predajní súčasne. Predajne Lidl sa neobjavia len vo veľkých mestách. Podľa inzerátov hľadá Lidl vhodné objekty a pozemky v obciach, ktoré majú viac ako 5000 obyvateľov. Na Slovensku je takých obcí 185. Predajná plocha obchodov bude 1000 až 1400 metrov štvorcových.

Zároveň hľadá aj zamestnancov. Vedúci pracovníci sú teraz na školení v Českej republike. Tu musia prejsť všetkými pozíciami v predajni.

Lidl - nízke ceny

Spoločnosť Lidl by aj na Slovensku mala ponúknuť najnižšie ceny. Všade na svete ich dosahuje nízkymi nákladmi a nákupom tých najlacnejších tovarov.

Lidl prevádzkuje takzvané diskonty. Ide o predajne, v ktorých sa tovar nevykladá do regálov, ale je uložený na paletách v škatuliach. Väčšinou nie je ani rozbalený. Zákazník si sám musí rozbaliť škatuľu a vybrať si požadovaný výrobok.

SkryťVypnúť reklamu

V predajni je len minimálne množstvo predavačov. Podľa žiadostí, ktoré Lidl predkladal úradom životného prostredia, by v jednej predajni malo pracovať priemerne 10 pracovníkov. Väčšina z nich bude buď vykladať tovar, alebo pracovať za pokladňou. Zákazníci väčšinou nenájdu v takýchto predajniach nikoho, kto by ich obslúžil. Znižujú sa tým náklady na platy zamestnancom. Čím je v predajni menej pracovníkov, tým menšie mzdy vyplatí a tým môžu byť nižšie ceny.

Lidl šetrí aj na nákupe tovarov. Väčšinou ponúka zahraničné výrobky neznámych značiek. Mnohé z nich sú vyrobené špeciálne pre Lidl. Keďže Lidl nakupuje vo veľkom pre celú svoju sieť, môže si dovoliť doviesť ten najlacnejší tovar. V predajniach je pomerne úzky výber z jednotlivých druhov tovaru. Oveľa väčší dôraz sa tu kladie na nízku cenu ako na množstvo ponúkaných položiek.

SkryťVypnúť reklamu

Lidl - kauzy

Spoločnosť Lidl nie je známa len nízkymi cenami, ale aj rôznymi kauzami. V Českej republike bolo počas niekoľkých nocí vypílených 102 stromov, ktoré bránili vo výhľade na predajne. Medzi padnutými stromami bola aj storočná lipa.

Lidl sa od vyrúbania stromov pred svojimi predajňami dištancoval. Podľa denníka Mladá fronta Dnes potom ako ekologické organizácie vyzvali obyvateľov, aby bojkotovali reťazec Lidl, sa firma zaviazala do konca júna tohto roku vysadiť za každý strom desať iných stromov či už pred svojimi obchodmi, alebo v iných lokalitách mesta. Zároveň sa bude 5 rokov o tieto stromy starať.

Český Lidl sa stal známym aj vďaka predaju falošného kakaa. To obsahovalo namiesto 100 percent kakaového prášku len 30 percent. Zvyšok bol nahradený umelými sladidlami.

Vo Veľkej Británii spoločnosť Lidl koncom minulého roku predávala kontaminované červené víno. Obsahovalo až sedemnásťnásobok maximálneho povoleného obsahu oxidu siričitého. Ľuďom s astmou môže samotná vôňa z tohto vína spôsobiť životu nebezpečný záchvat. Podľa internetovej stránky Spotrebitel.cz bol Lidl jediným predajcom tohto vína.

V Nemecku prikázal antimonopolný úrad v roku 2000 zvýšiť spoločnosti Lidl ceny. Tento príkaz sa vzťahoval aj na ďalšie dve maloobchodné siete. Predávali totiž základné potraviny lacnejšie, ako ich nakupovali od dodávateľov. Zákazník síce mohol nakúpiť lacné potraviny, nízke ceny však likvidovali ostatných obchodníkov. Ak by obchody tieto ceny nezvýšili, pravdepodobne by väčšina malých predajní zanikla. Reťazcom by tak zmizla konkurencia a ceny by mohli ľubovoľne zvyšovať. (pcs)

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 402
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 182
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 143
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 501
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 299
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 199
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 715
  1. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  4. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  8. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 899
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 013
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 890
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 764
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 985
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 829
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 585
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 514
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  4. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  5. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  7. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  8. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 899
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 013
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 890
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 764
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 4 985
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 829
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 585
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 514
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu