aktivitami skončila aj veľká talianska spoločnosť Bianchi, založená v roku 1895 Eduardom Bianchim, známa produkciou bicyklov a automobilov. V Desio nachádzajúcom sa na predmestí Milána však ostal nevyužitý závod a tak sa 11. 1. 1955 s investíciou firiem Bianchi, Fiat a Pirelli konštituovala nová automobilka Autobianchi.
Prvé slávne dvojsedadlové kupé Bianchina sa do predaja dostalo roku 1958. Napriek nízkej technickej úrovni opustilo v prvom roku výroby fabriku 11 000 vozidiel povestných posuvnou strechou, vyslovene nepohodlným zadným sedadlom a dvojfarebným lakom. Základný model Bianchina a odvodené typy Special, Panoramica Cabriolet a dokonca malý nákladný automobil sa v sortimente udržali do roku 1964. Vtedy sa verejnosti predstavil model Primula s predným pohonom a s radom technických, miestami až avantgardných noviniek. Záujem vzbudila maximálna dosahovaná rýchlosť 150 km/h. S niekoľkými vylepšeniami sa Primula predávala do roku 1970. Prívlastok pozoruhodný získal projekt Stellina. Išlo o karosériu z plastov spevnených sklenými vláknami, ale kvôli značne futuristickému vzhľadu a zlým vyhliadkam odbytu sa všetky práce zastavili. Firma Autobianchi, medzičasom zlúčená s OM Fiat, začala v roku 1969 ponúkať limuzínu so stredným zdvihovým objemom a predným pohonom A 111. Motor bol nástupcom motora Fiat 124 S. V novembri toho istého roku sa na turínskom autosalóne prezentoval model A 112, predchodca automobilu Fiat 127. Ihneď si získal veľkú obľubu u mladej generácie a už v roku 1976 sa jeho vlastníctvom mohlo pochváliť 500 000 ľudí. Inovácie sa premietli vo verzii Junior (1979), Elegant s elektronickým zapaľovaním (rovnako 1979) a LX. Dobré meno modelu A 112 urobila jeho športová kariéra v majstrovstvách pretekov rallye pod názvom A 112-70-HP. Spoločnosť sa neskôr, napriek príslušnosti ku skupine Fiat, dostala pod kontrolu firmy Lancia. Počiatkom roku 1985 model A 112 nahradil moderný Y 10.
Automobilka chýrna modelmi Bianchina a A 112 zanikla v roku 1989. V priebehu svojej existencie splnila sny mnohých mladých ľudí o vlastnom aute a dodnes sa nevytratila z povedomia obyvateľov Apeninského polostrova, čo dokazuje i množstvo modelových zmenšenín ponúkaných na trhu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.