"Ide nám o to, aby sa neurobili žiadne zmeny na úkor južného ťahu," povedal pre agentúru SITA predseda poslaneckého klubu SMK Gyula Bárdos. SMK podľa neho trvá na financovaní diaľnic ako ich schválila vláda v júni 2003.
Tento bod na rokovanie Koaličnej rady preto navrhla zaradiť preventívne. Podľa vládou schváleného materiálu sa zo štátneho rozpočtu na roky 2004 až 2006 taxatívne vyčlení na diaľnicu D1 60 % z celkových prostriedkov na výstavbu, na komunikáciu R1 25 % výdavkov a na R2 zvyšných 15 %. Zmenu vo
financovaní výstavby diaľnic si vtedy vynútila práve SMK, ktorá na rokovaní vlády využila právo veta a prerušila tak rokovanie o aktualizácii projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Ako dôvod uviedla, že nevidí dostatočné preferovanie južného ťahu. SMK sa obáva zmeny financovania diaľnic v súvislosti s dostavbou diaľnice D1 po Žilinu, ku ktorému sa zaviazala vláda investorovi Kia/Hyundai.
KDH navrhlo, aby sa Koaličná rada zaoberala blížiacim sa referendom o predčasných parlamentných voľbách. "Chceme, aby koalícia ako celok vyzvala svojich voličov nezúčastniť sa na ľudovom hlasovaní," uviedol pre agentúru SITA predseda poslaneckého klubu kresťanských demokratov Pavol Minárik.
Okrem týchto dvoch tém sa predstavitelia vládnej štvorky zaoberali aj návrhom reformy ústredných orgánov štátnej správy iných ako ministerstiev. Na programe bol aj návrh legislatívneho zámeru zákona o nadobúdaní a hospodárení s majetkom štátu, ďalší postup pri poskytovaní dávok v hmotnej núdzi a Správny fond Sociálnej poisťovne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.