ešte menej. Informovala o tom tlačová agentúra AFP. Japonsko má povesť krajiny úzkostlivo dodržiavajúcej presnosť, dodala agentúra. "Vyvinieme úsilie, aby sme meškanie stlačili na nulu, aj keď absolútnou prioritou pre nás je bezpečnosť," vyhlásil hovorca spoločnosti Stredojaponské železnice Koži Išikawa.
Pri predchádzajúcich rekordoch presnosti jazdy vlakových súprav boli meškania v rokoch 1997 a 2001 od 18 do 24 sekúnd. Strojvedúci vlakových súprav Šinkansen pracujú s časovým harmonogramom presným na 15 sekúnd. Vzhľadom na veľký počet vlakov a cestujúcich môže aj najmenšie meškanie pomerne rýchlo paralyzovať celú železničnú sieť. Vlaky Šinkansen na najfrekventovanejšej trati, spájajúcej metropolu Tokio s ďalším veľkým mestom Osakou, zabezpečujú 160 000 spojení ročne. Súprava Šingansen, jeden z výstavných klenotov japonskej technológie, môže na trati dosiahnuť maximálnu rýchlosť 300 kilometrov (km) za hodinu.
Prvá jazda tohto superrýchleho vlaku sa uskutočnila pri príležitosti Olympijských hier v roku 1964 na vzdialenosti 500 km medzi Tokiom a Osakou. Odvtedy sa superrýchle vlaky Šinkansen používajú na vyše 1 500 km železničných tratí spájajúcich sever so juhozápadom japonského súostrovia, dodala AFP.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.