stupeň motorizácie oveľa nižší než v západoeurópskych krajinách únie. Dalo by sa preto predpokladať, že v pristupujúcich krajinách sa každý rok zvyšuje počet predaných nových osobných automobilov. Žiaľ, ekonomická situácia týchto krajín, či lepšie povedané obyvateľov týchto krajín, sa nezlepšuje tak rýchlo (ak sa vôbec zlepšuje), aby sa to prejavilo na rastúcom predaji automobilov. Štatistiky predaja osobných áut za rok 2003 ukazujú, že prakticky len v troch nových členských krajinách EÚ došlo v porovnaní s rokom 2002 k výraznému nárastu predaja. Najväčší nárast zaznamenalo Maďarsko, kde sa vlani predalo 210 000 nových osobných automobilov, čo je o plných 24 % viac ako predvlani. V Poľsku sa vlani zvýšil predaj o 16,3 %, na 358 414 predaných vozidiel. Viac než desaťpercentný nárast zaznamenalo aj Slovinsko, kde sa minulý rok predalo 58 074 vozidiel, čo je zvýšenie o 11,6 %. V Lotyšsku sa vlani predalo 8 205 nových osobných automobilov, čo je nárast o 7,6 %, a v Estónsku stúpol predaj o 4,3 %, na 14 715 vozidiel. V Českej republike sa na cesty vlani dostalo 149 546 nových osobných motorových vozidiel, čo predstavuje medziročné zvýšenie predaja len o 1,2 %. V zostávajúcich dvoch krajinách bol vlani zaznamenaný citeľný pokles predaja nových osobných automobilov. V Litve sa minulý rok predalo len 7 958 osobných áut, čo predstavuje pokles o 11,4 % v porovnaní s rokom 2002. Ešte horšie než Litva dopadlo Slovensko, ktorého obyvatelia a firmy nedokázali vlani kúpiť viac než 57 513 nových osobných automobilov, čo v porovnaní s predminulým rokom znamená pokles predaja o plných 11,9 %. V čom to asi väzí...?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.