presúvali až na protiľahlý Nový Zéland, aby absolvovali štvrté kolo tohtoročného šampionátu. Začína sa už dnes večer, keď na súťažiacich čakajú hneď dve špeciálne rýchlostné skúšky.
Oproti vlaňajšku sa opticky zdá, že počet rýchlostných skúšok vzrástol, keďže sa štartuje do dvadsiatich troch meraných úsekov namiesto dvadsiatich dvoch. Pravda je však taká, že viacero rýchlostných vložiek vypadlo (medzi nimi aj najdlhšia vo svetovom šampionáte, päťdesiatdeväť kilometrová Parahi Ararua). Na druhej strane sa však hneď štyrikrát pôjde dvojkilometrový superšpeciál Manukau. Jednak ním súťaž vo štvrtok znova (po čase) začína a taktiež je na programe v závere piatkovej etapy. Centrom podujatia, ktoré je tento rok dlhé 1414 kilometrov (23 eresiek meria 401 km), je znova Aukland. Opäť sa jazdí v nádhernej drsnej krajine severného ostrova. Povrch je šotolinový pričom miestnou špecialitou sú drobné kamienky, ktoré sa v chladnejšom počasí rosia a nepríjemne šmýkajú. Napriek tomu však väčšina súťažiacich považuje tunajšie preteky za jedny z najkrajších v celom kalendári majstrovstiev sveta a radi sa sem vždy vracajú. Nie je tiež tajomstvom, že najnepríjemnejšiu východziu pozíciu majú stále prvé vozidlá, pretože na trati je v úvode miestami takmer centimetrová vrstva spomínaných kamienkov a prví súťažiaci prakticky robia ostatným zametačov.
V ostatných rokoch dominovali na Novom Zélande vozidlá značky Peugeot, ktoré tu zásluhou Marcusa Grönholma vyhrali tri z posledných štyroch súťaží. Tento rok to však francúzske levíčatá už rozhodne také ľahké mať nebudú. Nová 307-ka evidentne za svojou predchodkyňou stále zaostáva a aj vedenie sa už nechalo počuť, že jej nasadenie bolo asi predčasné. Hoci sa situácia po posledných testoch mala zlepšiť, problémy s prevodovkou sa vraj stále nepodarilo odstrániť a tak ani na Novom Zélande by sme od Grönholma a Rovänperu výraznejšie výsledky čakať nemali. V inej situácii je konkurencia od Forda a Citroënu. Obidva tímy nedávno predstavili svoje nové "zbrane" a chystajú sa pokračovať v úspešne načatej sezóne. Ford sa po víťazstve v Mexiku dostal do čela priebežného poradia a verí, že nový Focus WRC04 (mimochodom nová špecifikácia rozhodne nie je zásadnou novinkou) výkonnostne nadviaže na výborne rozbehnutý rok. Body do súťaže značiek budú tentoraz opäť zbierať Markko Märtin a Francois Duval, ktorý je druhým miestom v "kaktusovej rely" výrazne nabudený. Vedľa Fordu vezie na austrálsky kontinent novú špecifikáciu svojho vozidla aj Citroën. Naviac Carlos Sainz i Sebastien Loeb sú vo výbornej forme a obaja si novú Xsaru iba pochvaľujú. Z ich vyjadrení by sme preto mohli ľahko nadobudnúť dojem, že práve Citroën je najvážnejším favoritom súťaže. Štyristo ostrých kilometrov je však príliš veľa a preto radšej hlavného favorita nemenujme. Po vynikajúcom výkone v Mexiku (škoda tej penalizácie) si o slovo do bitky povedal aj úradujúci šampión Petter Solberg. Subaru by mal povrch a celkové podmienky vyhovovať a Nór túži po satisfakcii. Kryť chrbát mu bude Mikko Hirvonen, ktorý svoj talent síce už predviedol, ale do doby, kým ozaj začne mútiť vodu na čelných miestach musí zozbierať ešte kopec skúseností (a trpezlivosti). Na chvoste majstrovských tímov po svojom návrate na scénu figuruje Mitsubishi. Tie tam sú doby, keď táto značka v rukách famózneho Mäkkinena kraľovala svetovým súťažiam. Jej nový Lancer WRC04 v súčasnosti na konkurenciu jednoducho nestačí a japonský tím čaká veľa, veľa práce. Od toho sú preto odvodené aj reálne ciele do súťaže. Gilles Panizzi i Kristian Sohlberg sa preto budú snažiť predovšetkým dôjsť do cieľa. Nuž a aby sme pred štartom rely na Novom Zélande boli znova v obraze (po piatich týždňoch), zopakujme si rýchlo priebežný stav šampionátu po úvodných troch podujatiach. Medzi jazdcami sa o vedenie delia Loeb a Märtin s dvadsiatimi bodmi. Na ďalších miestach je potom nasledujúce poradie. Tretí Grönholm 16, 4. Duval 14, 5. P. Solberg 13, 6. Sainz 10, 7. Tuohino 5, 8. Loix, Panizzi a Hirvonen po 4, 11. H. Solberg 3, 12. Välimäki 2, 13. Burri a Carlsson jeden bod. V súťaži značiek je situácia nasledovná: Ford 40 bodov, Citroën 30, Peugeot 21, Subaru 19, a Mitsubishi 5 bodov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.