1964. Pri príležitosti 40. výročia predstavenia prvého Mustanga prezentovala firma Ford na nedávnom autosalóne v New Yorku koncepčný pretekársky Mustang GT-R. Toto vozidlo je odvodené od sériového Mustanga modelového roku 2005, ktorý bude na trh uvedený na jeseň tohto roka. Koncepčná pretekárska verzia GT-R má so sériovou verziou spoločných 85 % dielov karosérie. Mustang GT-R sa vyznačuje veľkou prednou mriežkou, za ktorou vidno mohutné chladiace ventilátory, a mohutným zadným spojlerom, ktorý je zhotovený z kompozitných materiálov. Tuhosť karosérie bola zvýšená ochrannou klietkou v interiéri, zhotovenou z chróm-molybdénovej ocele. Vozidla má "ef-jednotkový" volant, do ktorého sú integrované mnohé ovládacie prvky a prístroje. Na prístrojovom paneli je preto len tlakomer oleja a teplomer chladiacej kvapaliny. Na pohon vozidla slúži päťlitrový vidlicový osemvalec Cammer, ktorého blok i hlavy valcov sú zhotovené z hliníka. Motor má štyri ventily na valec, dva vačkové hriadele v každej hlave a jeho stupeň kompresie je 11. Maximálny výkon motora je 328 kW pri 7 000 ot/min. Krútiaci moment motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky. Brzdová sústava je výrobkom firmy Brembo a používa vpredu šesťpiestikové, vzadu štvorpiestikové strmene. Na 20-palcových hliníkových ráfikoch sú namontované pretekárske sliky firmy Pirelli. O dynamických vlastnostiach nového koncepčného pretekárskeho Mustanga nezverejnila firma Ford žiadne informácie.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.