vlastníctvom slávnej značky a tak sa na domácej pôde čaká pokračovanie tohtoročnej hegemónie "červených". "V Imole sme už tradične veľmi silní a pochopiteľne dúfam, že túto tradíciu budeme schopní naďalej udržať," potvrdzuje aj Michael Schumacher, ktorý tu v posledných piatich rokoch zvíťazil štyrikrát! Nemec je neúnavný bojovník a neustále ženie svoj tím ďalej. "Zaspať na vavrínoch znamená urobiť prvý krok k porážke. Stále sa však dá ísť dopredu a zlepšovať." A práve v tomto niekde tkvie celé tajomstvo úspechu tímu Ferrari. Trúfam si dokonca tvrdiť, že podobné výsledky by dosahoval ktorýkoľvek zo špičkových tímov, ak by mal v zostave Michaela Schumachera. Ale vráťme sa k závodisku v Imole. 65-tisícové mesto sa s motoristickým športom spája už od štyridsiatych rokov minulého storočia, keď sa jazdilo na verejných komunikáciách. Okruh i Imole dostavali v roku 1952 a od tej doby sa tu konajú závody rôznych kategórií. Formula jeden sem prvýkrát zavítala v roku 1963, keď nemajstrovský pretek vyhrala (21.apríla) vtedy rodiaca sa škótska hviezda menom Jimmy Clark (Lotus). Na skutočný závod F1 si však Imola musela počkať ešte takmer dvadsať rokov. Až v roku 1980 totiž zastúpila slávnu Monzu pri poriadaní 31.GP Talianska (vyhral Piquet na Brabhame). O rok neskôr sa v Imole začala jazdiť veľká cena republiky San Maríno a víťazstvo si zopakoval Nelson Piquet. Nedeľňajšia Grand Prix ponesie už poradové číslo 24. Od roku 1988, po smrti legendárneho Enza Ferrari, sa zmenil názov trate z Dino Ferrari na okruh Dina a Enza Ferrari. Miestne preteky sa (vedľa brazílskeho Interlagos) ako jediné v Európe jazdia proti smeru hodinových ručičiek. Po viacerých úpravách meria dnešná trať 4933 metrov a piloti ju zvyčajne absolvujú 62 krát (305,6 km). Rekordérom na tejto trati je Michael Schumacher, ktorý zo svojich doterajších dvanástich štartov päťkrát zvíťazil, štyrikrát skončil druhý a iba trikrát závod nedokončil! Z tímov bol tu však doteraz najúspešnejší Williams, ktorý tu zvíťazil osemkrát. Okrem toho, že sa Imola považuje za domácu trať tímu Ferrari sa však do histórie zapísala aj tragickým víkendom v roku 1994, keď sa počas kvalifikácie zabil Rakúšan Roland Ratzenberger a v nedeľňajšom závode aj Brazílčan Senna. Ayrtonova smrť v priamom prenose sa stala jednou z najdramatickejších kapitol formuly jeden a tisíce fanúšikov si ju každoročne pripomína pietnym aktom pri Sennovom pamätníku v zákrute Tamburello, ktorý bol odkrytý v roku 1997. Vlani na stupňoch víťazov stáli Michael Schumacher s Rubensom Barrichellom, medzi ktorých sa na druhé miesto vklinil Kimi Räikkonen. Za súčasnej situácie sa však s monopostami mclaren veľmi nepočíta a podľa posledných testov v Barcelone a Le Castelled by mali na chrbát "červených" dýchať najviac piloti tímu BAR, Jenson Button a Takuma Sato. Nový motor do Imoly však privážajú aj Francúzi pre tím Renault (Alonso, Trulli) a zabúdať by sme nemali ani na stále sa zlepšujúci Williams (Montoya, Ralf Schumacher). Či sa však tieto indície v nedeľu naplnia, to sa dozvieme až po skončení priameho prenosu, ktorý začína o 14.00 hod.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.