Korzár logo Korzár

Na náš trh prichádza nový Opel Astra

Automobil firmy Opel s "hviezdnym" označením Astra (to znamená hviezda alebo súhvezdie) patrí medzi najrozšírenejšie vozidlá kompaktnej triedy. Od

roku 1991, keď prvá generácia typu Astra nahradila model Kadett, sa v niekoľkých továrňach firmy Opel vyrobilo dokopy asi osem miliónov vozidiel s označením Astra. Firma Opel nedávno uviedla na nemecký trh nový model Astra tretej generácie, ktorý sa onedlho začne predávať aj na našom trhu. Nová Astra sa zatiaľ dodáva len s päťdverovou karosériou so šikmou zadnou časťou (hatchback), ale už na jeseň by mal byť sortiment rozšírený o verziu kombi (s tradičným názvom Caravan). Na jar 2005 by sa na trhu mala objaviť aj dvojdverová športová Astra GTS, nasledovaná vanom (ktorý nahradí terajší van Zafira) a v roku 2006 by sa mal sortiment rozšíriť o kupé s dnes módnou sklápacou kovovou strieškou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Astra tretej generácie nie je úplne novou konštrukciou, ale vznikla rozsiahlou modernizáciou a inováciou modelu druhej generácie. V súlade s trendom, badateľným aj u iných výrobcov, viedla generačná zmena k zväčšeniu vonkajších rozmerov vozidla, čím sa zväčšil aj vnútorný priestor. Rázvor náprav vzrástol síce len nepatrne (na 2 614 mm), ale dĺžka narástla o 139 mm, šírka o 44 mm a výška o 35 mm. Nová Astra je dlhá 4 249 mm, široká 1 753 mm a vysoká 1 460 mm. Aj keď už v "starej" Astre mali cestujúci na zadných sedadlách pomerne dosť miesta pre svoje nohy, v novej Astre sa tento priestor predĺžil o 17 mm. Batožinový priestor má objem 350 litrov, pri sklopených zadných sedadlách a naložení až po strop je tento objem 1 270 litrov. Od leta sa Astra na želanie bude dodávať so súpravou na opravu pneumatík (a teda bez rezervného kolesa), pričom takáto verzia bude mať batožinový priestor objemu 380 litrov (po sklopení zadných sedadiel až 1 300 litrov). Karoséria vozidla pôsobí dynamicky a športovo a jej súčiniteľ odporu je len 0,32. Predné kolesá Astry sú vedené vzperami McPherson a spodnými priečnymi ramenami. Vzadu je kľuková náprava s torznou priečkou, tvorenou špeciálnym dvojplášťovým U-profilom. Pri výrobe zadnej nápravy sa používa patentovo chránená technológia zvarovania. Mimoriadne dobrú stabilitu jazdy a minimálne nakláňanie karosérie zabezpečuje za príplatok dodávané adaptívne zavesenie kolies IDSPlus so systémom priebežného riadenia útlmu tlmičov CDC (continuous damping control). Astra je prvým vozidlom kompaktnej triedy, ktoré má všetky kľúčové systémy podvozka riadené prostredníctvom vysokorýchlostnej dátovej siete CAN. V modeloch s adaptívnym zavesením kolies môže vodič jednoduchým stlačením tlačidla aktivovať športové charakteristiky podvozka, pričom sa upraví aj činnosť riadenia, zrýchlia sa reakcie motora na stláčanie pedálu akcelerátora a pri modeloch s automatickou alebo automatizovanou manuálnou prevodovkou sa otáčky preraďovania posunú smerom nahor. Na pohon predných kolies Astry je k dispozícii až osem motorov, z toho tri vznetové (dva z týchto motorov sa začnú dodávať až v lete). Rozsah zdvihových objemov týchto motorov je od 1,4 litra do dvoch litrov, výkonové spektrum je 59 kW až 147 kW. Všetky motory patria do typového radu ECOTEC, majú štyri ventily na valec a splňujú emisné normy Euro 4, ktoré začnú platiť až v roku 2006. Najúspornejším z celého sortimentu je 1,7-litrový turbodieselový motor, ktorý pri jazde mimo mesta spotrebuje v priemere len 4,1 l/100km, pričom celková normovaná priemerná spotreba je 4,9 l/100 km. S najvýkonnejším dvojlitrovým motorom zrýchli Astra z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 232 km/h. Sortiment prevodoviek zahrnuje päťstupňovú a šesťstupňovú manuálnu prevodovku, štvorstupňovú automatickú prevodovku a automatizovanú manuálnu prevodovku Easytronic. Táto prevodovka má aj športový režim a je vystrojená zariadením HSA, ktoré zabraňuje nechcenému cúvnutiu auta pri rozjazdoch do kopca. Do bohatej štandardnej výbavy patrí aj stabilizačný systém ESPPlus, hlavové (okenné) airbagy, aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant a elektricky ovládané a vyhrievateľné spätné zrkadlá. Nová Astra sa dodáva v piatich výstrojných verziách (Astra, Enjoy, Elegance, Sport a Cosmo), ktoré pokrývajú požiadavky prakticky všetkých typov zákazníkov. Mimoriadne veľký je rozsah príplatkových prvkov. Patrí medzi ne napríklad kožené čalúnenie, adaptívne svetlomety (natáčajú sa do zatáčky), bixenónové svetlomety s automatickou reguláciou sklonu svetelného lúča. Systém monitorovania tlaku v pneumatikách i elektronická klimatizačná jednotka so snímačom kvality ovzdušia a automatickou recirkuláciou. Systém Twin Audio umožňuje cestujúcim na zadných sedadlách počúvať (prostredníctvom slúchadiel) inú hudbu, než počúvajú vpredu sediaci cestujúci. Inovatívnym prvkom výbavy je na želanie dodávaný systém Quickheat (doslova rýchle teplo), ktorý pomocou elektrických vyhrievacích prvkov veľmi rýchlo odmrazí čelné sklo a vyhreje interiér na požadovan

SkryťVypnúť reklamu

Krátko pred uvedením novej Astry na náš a český trh usporiadala firma Opel C&S pre motoristických novinárov oboch krajín predstavenie nového vozidla v Trenčíne. Na tomto veľmi dobre zorganizovanom podujatí si novinári mohli zajazdiť s modelmi Astra, poháňanými rôznymi motormi. Vyskúšali sme si Astru s 1,7-litrovým turbodieselovým motorom výkonu 74 kW, na ktorom sme ocenili najmä jeho pružnosť a tichý a pokojný chod. Vozidlo malo výbavu Cosmo so športovými sedadlami, ktoré poskytovali telu dobrú bočnú oporu, ale ktoré sú podľa nás pre mužov s väčším "pozadím" trochu priúzke. Testovali sme aj verziu s 1,6-litrovým motorom, ktorá bola vystrojená automatizovanou prevodovkou Easytronic, na ktorej činnosť s miernym "cuknutím" pri preraďovaní si treba zvyknúť. Veľmi dobrý dojem na nás urobila Astra s 1,8-litrovým motorom výkonu 92 kW, kombinovaným s päťstupňovou prevodovkou s veľmi vhodne rozloženými prevodovými stupňami, čo umožňuje jazdiť buď takpovediac ležérne, s malým počtom preraďovaní, alebo svižne a dynamicky, s optimálnym využívaním krútiaceho momentu motora. Na Astre sme ocenili najmä precízne riadenie, nízku úroveň hluku v interiéri, účinné brzdy a bezproblémové jazdné vlastnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Firma Opel sa netají tým, že nová Astra chce poriadne skomplikovať život najmä svojmu večnému rivalovi, ktorým je Volkswagen Golf.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 379
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 575
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 237
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 863
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 393
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 315
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 838
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 361
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 650
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 58 914
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 925
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 479
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 913
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 20 729
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 521
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 13 901
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 650
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 58 914
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 925
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 479
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 913
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 20 729
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 521
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 13 901
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu