otáznik sa tento rok jazdí pravdepodobne poslednýkrát a od novej sezóny sa má transformovať na Formulu GP2. V preklade to znamená, že oproti súčasnej bude viacej sofistikovanejšia a poskytne viac priestoru na rast nielen pilotom, ale aj technikom a inžinierom. Jazdiť by sa malo znova na jednotnom podvozku, ktorý bude pripravovať Dallara a všetci taktiež dostanú nový motor Renault 2000 s výkonom asi 600 koňských síl. To všetko však až v sezóne 2005. Tohtoročná sezóna má na programe opäť desať podujatí, jazdiacich sa pred európskymi veľkými cenami. Kvôli nejasnej perspektíve sa do štartového poľa len horko ťažko nazbieralo deväť súťažných tímov v ktorých však chýbali mená ako Pantano, Wirdheim, či Sperafico. Na druhej strane sa však do formuly tritisíc nečakane vrátil Čech Tomáš Enge o ktorého skúsenosti prejavil záujem nový tím Ma-Con Engineering. Enge nahradil krajana Jarka Janiša (ktorý tento rok štartuje v DTM) a očakáva, že by mohol bojovať o titul, ktorý mu odobrali po dopingovej afére v roku 2002. Okrem neho ďalším zaujímavým menom na štartovej listine je Mathias Lauda, syn slávneho Niki Laudu, ktorého štart v Imole pozorne sledoval celý paddock F1. "Bol to hektický víkend a ja som bol veľmi nervózny, lebo moje meno vyvolalo v paddocku F1 ozaj obrovský rozruch. Len ťažko sa mi potom koncentrovalo na preteky," sťažoval si syn trojnásobného majstra sveta F1. V samotnom závode, možno aj preto, toho veľa nepredviedol. Už počas kvalifikácie bol iba pätnásty (z osemnástich) a v pretekoch skončil na dvanástom mieste potom, čo tri autá odstúpili a tiež po penalizácii za skrátenie si trate v šikane šestnásteho kola. O miesto hlavného favorita sezóny sa v Imole prihlásil Talian Vitantonio Liuzzi, ktorý po odchode vlaňajšieho šampióna Wirdheima presadol do kokpitu tímu Arden International. Liuzzi zajazdil najrýchlejší čas už v kvalifikácii a v pretekoch pred seba tiež nikoho nepustil. Z pohľadu diváka závod v Imole veľa zaujímavých chvíľ nepriniesol, pretože sa prakticky vôbec nepredbiehalo. Jedinou svetlou výnimkou bol nakoniec iba Enge, ktorý si v kvalifikácii vyjazdil piate miesto a pomýšľal na umiestnenie sa na pódiu. V závode mal však problémy počas zastávky v depe, kde sa zdržal o desať sekúnd dlhšie a klesol na ôsme miesto. Satisfakciou mu bola úspešná stíhacia jazda v ktorej predbehol troch pretekárov a piaty skončil nakoniec aj závode. "Boli to oveľa ťažšie preteky, ako som čakal," priznal Tomáš. "Štart mi nevyšiel a prepadol som sa za Gianmariu, ktorého som potom nemohol predbehnúť, takže som čakal na jeho zastávku v depe a dokonca som kvôli tomu odložil aj svoju PIT STOP. Počas zastávky však došlo k problému so zadným kolesom a zdržal som sa veľmi dlho. Vo zvyšku pretekov som sa dobre zabával a predbehol som tri autá. Nebolo to zlé, ale mohlo to byť lepšie." Sezóna je však dlhá a ráta sa každý bod. Možno práve tie z Imoly nakoniec Tomášovi pomôžu k vytúženému titulu. Ale nepredbiehajme.
Výsledky: 1. Vitantonio Liuzzi (Arden) 52:46,960 min. (173,563 km/h), 2. Enrico Toccacelo (BCN) + 8,853, 3. Robert Doornbos (Arden) + 31,088, 4. Raffaele Gianmaria (AEZ) + 33,505, 5. Tomáš Enge (Ma-Con) + 34,515, 6. Jeffrey Van Hooydonk (Coloni) + 44,061, 7. Yannick Schroeder (Durango) + 45,822, 8. Alan Van de Merwe (Super Nova) + 46,037.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.